ف گلپایگانی

طعنه قانونگذار آمریکایی به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

«مارجوری تیلور گرین» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در انتقاد از سیاست های دولت دموکرات جو بایدن در قبال اوکراین به طعنه گفت که اوکراین عضو ناتو یا پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست.
کد خبر : 3287
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۷
طعنه قانونگذار آمریکایی به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

این عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای با بیان اینکه اوکراین نه عضو ناتو است و نه پنجاه و یکمین ایالت آمریکا، گفت که ما نمی توانیم وارد جنگ خارجی دیگری شویم.

این قانونگذار آمریکایی تاکید کرد که آمریکا نباید وارد یک جنگ نیابتی با روسیه در اوکراین وارد شود.

تیلور گرین تصریح کرد آمریکا باید برای صلح در اوکراین تلاش و از ورود به یک جنگ نیابتی با روسیه خودداری کند.

این قانونگذار آمریکایی منتقد دولت بایدن پیش از این هم با انتقاد از ارسال تسلیحات به اوکراین گفت که این کشور به صلح نیاز دارد، نه جنگ.

این نماینده ایالت جورجیا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را متهم کرد که تلاش می‌کند آمریکایی‌ها را به خصومت با روسیه بکشاند.

گرین با تاکید بر لزوم توقف کمک مالی و نظامی به اوکراین خطاب به زلنسکی گفت: بهتر است دست از سر دختران و پسران ما برداری. آنها قرار نیست در اوکراین بمیرند.

گرین به جناح راست حزب جمهوریخواه تعلق دارد و حامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکاست.

وی از قطعنامه کنگره برای توقف کمک به کی‌یف حمایت کرد. زلنسکی به رغم ادامه کمک‌های گسترده غرب به اوکراین همچنان می گوید که ارتش این کشور با کمبود توپخانه، مهمات، جنگنده و تانک مواجه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو ، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) در واکنش به گسترش ناتو در مرز غربی خود، حمله نظامی به اوکراین که آن را «عملیات ویژه» خواند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار