خطیب قم

مسئولان نقشه ورود مردم به مسائل اقتصادی را ترسیم کنند

امام جمعه قم حضور آحاد جامعه را برای غلبه بر مشکل‌های اقتصادی کشور ضروری خواند و گفت: مسئولان باید نقشه ورود به حوزه اقتصادی را به مردم نشان بدهند.

کد خبر : 3200
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۱۰
مسئولان نقشه ورود مردم به مسائل اقتصادی را ترسیم کنند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند نکته را باید عرض کنیم، از ابتدای نهضت حضرت امام خمینی(ره) هرکجا که مردم وارد شدند، ما پیروز شدیم‌.

وی افزود: در مسائل اقتصادی نیز همین‌طور است، اگر آحاد مردم وارد شوند، پیروز می‌شویم، البته باید مسئولان ما نقشه ورود به حوزه اقتصادی را به مردم نشان دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان باید به مساله معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند خاطرنشان کرد: امروز مهمترین کار و اولیت شماره یک دستگاه‌های ما نظارت بر نرخ‌ها در بازار است.

وی ادامه داد: دشمن از یک سو و دست‌های ناپاک سودجوی اقتصادی از سوی دیگر روی مساله معیشت مردم متمرکز شدند.

وی رسیدگی به حقوق و رتبه‌بندی معلمان را از مطالبه‌های به حق معلمان عزیز؛ این قشر فرهیخته و انقلابی دانست و بیان داشت: بحمدالله دولت محترم وارد شده، باید با مسببان و خاطیان تا حصول نتیجه نهایی برخورد عبرت آموز کنند.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه امسال دوازدهم فروردین‌ماه سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) است یادآور شد: آن بانوی بزرگوار با تقدیم مخلصانه سرمایه خود و با حفظ حجاب و عفاف و با تحویل یک فرزندی ماندگار به نام حضرت فاطمه زهرا(س)، نقش بسیار مهمی در پیشرفت اسلام ناب مهدی داشته است.

وی همچنین با ذکر اینکه سوره مبارک نور خط عفت و پاکی مومنان را با هدف دورکردن جامعه از اعمال منافی عفت و سوق دادن مردم به سوی طهارت و امنیت اخلاقی دنبال می‌کند افزود: در این سوره روشن شده که قانون الهی حجاب و عفاف مخصوص قشر خاصی نیست.

تولیت حضرت معصومه اضافه کرد: حجاب، وقار و شخصیت زن را افزایش می‌دهد، همچنین پوشش اسلامی، زمینه‌های فساد را از بین می‌برد، از این رو محیط جامعه باید برای زنان و مردان به‌ویژه جوانان که سرمایه‌های ارزشمندی برای ایران اسلامی هستند، تحریک آمیز نباشد و آنها را دچار فشارهای روحی و روانی و بیماری‌های عصبی نکند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای بی‌عفتی و بدپوششی زمینه‌سازی برای افزایش فحشا و در نهایت پیدایش فرزندان نامشروع و بی‌حیثیت شدن خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: بی‌رونق شدن ازدواج و بالارفتن آمار طلاق نیز از عوارض دیگر این بلای اجتماعی است.

آیت‌الله سعیدی همچنین با تاکید بر اینکه رعایت حجاب به معنای محرومیت از انجام وظایف فردی و اجتماعی و حضور در جامعه نیست گفت: زنان مسلمانان می‌توانند با حفظ حجاب تا مراتب عالی حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی، اجرایی، سیاسی و اقتصادی حضور داشته باشند، نمونه‌های زیادی از این زنان و دختران فرهیخته را در کشور ما مشاهده می‌کنید.

وی اظهار کرد: برای اینکه ناهنجاری‌های خانوادگی به یک امر عادی تبدیل شود، غربی‌ها می‌خواهند فرهنگ فاسد خودشان را به کشورهای دیگر خصوصا کشورهای اسلامی به‌خصوص جمهوری اسلامی منتقل کنند.

امام جمعه قم در ادامه با ذکر این نکته که تبیین مسائل حجاب و عفاف را باید مراکزی که خانم‌های فرهیخته و حوزوی و دانشمند و متخصص حضور دارند به طور منطقی، مستدل و مستند و با اولویت چهره به چهره بر عهده بگیرند گفت: حکمت و فواید حجاب از نظر انسانی همچنین توطئه دشمن برای رواج فساد در جامعه و آثار شوم آن به طور مستدل و مستند بیان شود، واقعا بعضی از این‌ها ناآگاهند.

وی اضافه کرد: همه قوا به ویژه دولت محترم از این جلسه‌های آموزشی و تخصصی حمایت کنند، عموم مردم نیز با تذکر لسانی به این قانون الهی و کشوری بپردازند و از هر نوع حرکت و کار شتابزده و بی‌برنامه و خودسر پرهیز صورت گیرد.

خطیب قم تاکید کرد: برخورد با معاندان، هنجارشکنان و کانون‌ها و محیط‌های فساد به‌خصوص فضای بی‌بند و بار مجازی و مقابله با مزدوران اجانب هم با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی ما است که باید با قدرت و قاطعیت و بدون اغماض با این مروجان فساد و مخالفان حکم خدا و رسول و قانون کشور، طبق قانون به طور عبرت آموز و بازدارنده مقابله کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه با اطلاعیه‌ای که وزارت کشور صادر کردند، جرقه این اطلاعیه از قم و حرم مطهر حضرت معصومه شروع شد افزود: برای رفع مشکل بی بند و باری برخی هنجارشکنان، خانواده‌های آنها نقش بسیار مهم و تاثیرگذار و پیشگیرانه‌ای دارند از این غفلت نکنند.

وی افزود: عموم مردم طبق حکم خدا موظف به تذکر لسانی هستند، نباید از تاثیر این تذکر لسانی غفلت شود، همه دستگاه‌های وابسته به نظام باید طبق قانون به وظایفی که بر عهده‌شان است، عمل کنند، نباید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را در انجام وظایفشان تنها گذاشت.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت محترم کشور لازم است بر عملکرد همه این دستگاه‌ها نظارت جدی داشته باشد، مطمئن باشید با توکل بر خدا و عنایت‌های ولی عصر(عج) و حمایت این مردم خوب و وفادار به نظام و احکام الهی، این مشکل نیز حل خواهد شد، و این بار هم تیر دشمنان جنایتکار و عوامل مزدورشان به سنگ‌ خواهد خورد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر قم همچنین تصریح کرد: از مجموعه‌هایی هم که در شهر مقدس قم به منظور ترویج حجاب و عفاف و جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی فعال شده‌اند، قدردانی می‌کنیم و از مسئولان و مردم می‌خواهیم این مجموعه‌ها را از هر جهت یاری و حمایت نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار