رییس صمت قم:

۴۷۳ کارت بازرگانی در قم صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: سال گذشته در استان قم ۴۷۳ کارت بازرگانی صادر شد که ۲۳۶ مورد آن در بخش تولیدی و ۲۳۷ کارت بازرگانی نیز در بخش تجاری بود.

کد خبر : 3197
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۶
۴۷۳ کارت بازرگانی در قم صادر شد

اکبر ابدالی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به این که طی سال‌گذشته هیچ کارت بازرگانی در قم ابطال نشده‌است، بیان داشت: در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی موجود استان ۸۴۳ فقره می باشد که ۵۱۵ فقره آن تولیدی و ۳۲۸ مورد دیگر تجاری است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای افزایش حجم صادرات استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۱، مجوز یک شرکت مدیریت صادرات با اشتغالزایی برای ۱۰ نفر با هدف تسهیل صادرات استان تمدید و مجوز ایجاد یک شرکت مدیریت صادرات جدید در قم تایید اولیه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت صادرات قم در سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس آمار، میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان طی سال گذشته به ارزش ۳۴۸ میلیون دلار و وزن ۳۸۰هزار تُن به ثبت رسید.

ابدالی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل مواد پلاستیکی، سوخت های معدنی، کفش و صندل، مفتول مس، سیم مفتول آهنی، تخم مرغ، الیاف پلی استر، محصولات شیمایی و ماشین الات مکانیکی بود.

وی افزود: عمده کشورهای هدف صادراتی استان قم در سال گذشته به ترتیب ارزش صادرات شامل عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، سوریه، روسیه، ازبکستان و آذربایجان بوده‌است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۳۷۷ میلیون دلار کالا به وزن ۷۱ هزار تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، مهمترین کالاهای وارداتی استان نیز شامل محصولاتی همچون ماشین‌ آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و دستگاه‌های طبی ـ جراحی بود.

رییس سازمان صنعت قم با تاکید بر این که به دنبال افزایش حجم تجارت خارجی استان با کشورهای مختلف جهان هستیم، گفت: چین، امارات، ترکیه، هند، ایتالیا، بلاروس، عمان و آلمان مهمترین کشورهای هدف وارداتی قم در سال ۱۴۰۱ بودند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار