وزش باد شدید و بارش پراکنده در انتظار آسمان قم

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امشب با ورود سامانه بارشی و افزایش فعالیت آن در روز جمعه،‌ وزش باد شدید و بارش پراکنده در انتظار آسمان قم است.

کد خبر : 3169
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۳
وزش باد شدید و بارش پراکنده در انتظار آسمان قم

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با سرعت ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت و از اواخر وقت با ورود سامانه بارشی شاهد افزایش ابر در استان قم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فردا آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری از بعدازظهر ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با افزایش فعالیت این سامانه در روز جمعه، بارش‌های رگباری همراه با وزش باد نسبتا شدید موقت رخ خواهد داد.

اسماعیلی با بیان این‌که روز شنبه با خروج این سامانه از استان کاهش ابر و وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: در این روز با کاهش محسوس دما مواجه خواهیم بود و دمای بیشینه هوا ۸ تا ۱۰درجه و دمای کمینه حدود پنج درجه کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، این کاهش دما در ارتفاعات جنوب و غرب استان می‌تواند منجر به خسارت به محصولات کشاورزی شود.

وی بیان کرد: وزش باد تا یکشنبه‌شب ادامه دارد و روز یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی قم افزود: حداکثر دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۲۸، ۲۶ و ۱۸ و حداقل دمای فردا و پس‌فردا نیز ۱۲ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار