افزایش چهار برابری بستری کرونا در قم و هشدار دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به افزایش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این افزایش حاکی از ورود موج جدید کرونا به کشور و استان قم است، لذا همشهریان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر : 3026
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
افزایش چهار برابری بستری کرونا در قم و هشدار دانشگاه علوم پزشکی

مهدی مصری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح سلامت نوروزی با بیان این که وضعیت کرونایی قم درحال حاضر «زرد» است افزود: طی ۲ هفته، تعداد بستری های کرونا مثبت در مراکز درمانی قم از ۱۳ نفر به ۵۳ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که فقط روز گذشته ۲۸ نفر پذیرش داشتیم گفت: بیشترین بستری های کرونا مثبت به ترتیب در مراکز درمانی شهید بهشتی و کامکار هستند.

مصری خاطرنشان کرد: درصورتی‌که آمار کرونا در استان به ۱۰۰ بستری در روز برسد باید ۱۰ درصد تخت‌های هر بیمارستان به کرونا اختصاص یابد و تمام مراکز درمانی استان زیر پوشش کرونا بروند.

وی همچنین بر لزوم توجه مردم به نکات مهم ایمنی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: موج دوم سفرهای نوروزی را داریم که باید اورژانس، هلال‌احمر و مرکز امداد و نجات در این رابطه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وی در پایان بر لزوم تشکیل تیم واکنش سریع در حوزه اورژانس تاکید و تصریح کرد: تشکیل این تیم برای به وجود نیامدن مشکل در مواقع ضروری امری لازم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار