آیت‌الله وحید خراسانی:

‍ مبلغان از فرصت ماه رمضان برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کنند

آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در پیامی به مبلغان ماه رمضان، آورده است: مبلغان در این ماه مبارک نسبت به معرفی امام زمان(عج) اقدام کنند.

کد خبر : 2951
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
‍ مبلغان از فرصت ماه رمضان برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کنند

به گزارش دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، وی در این پیام آورده‌ است: ماه رمضان بهاری است که در این بهار، دل‌های مرده زنده شده و برای پرورش بذر معارف دینی و احکام شرعی مستعدّ می‌شوند.

وی اضافه کرده است: مبلغین در ماه رمضان باید بدانند که به چه دعوت نمایند؟«ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ» باید دعوت به سوی سبیل الرب و به حکمت باشد.

وی در این پیام افزوده‌است: مرجع و ملاک درتفسیر کلام خدا ،بیان کسی است که مترجم وحی خداست، ابابصیر از امام صادق(ع) در ذیل همین آیه شریفه نقل می‌کند که حضرت فرمود: طَاعَةُ اللَّهِ‏ وَ مَعْرِفَةُ الْإِمَامِ‏، آن حکمتی که دعوت به سوی خدا با آن تحقق می‌یابد، آن حکمتی که به هرکس داده شود، خیر کثیر است، آن حکمت خود مبدیی و منتهایی دارد؛ مبدأ آن حکمت، «طاعة اللّٰه» است و منتهای آن حکمت «معرفةُ الامام» است.

آیت الله وحید خراسانی ادامه داده‌است: تمام اساس تکوین و تشریع از یک نقطه شروع و به یک نقطه ختم می‌شود؛ مبدأ شروع، ذات قدوس حق متعال است و منتهای این خط، امام عصر حجة بن الحسن (عج)است.

وی دراین پیام با بیان اینکه تمام همت شما مبلغین باید در اینجا خرج شود، بیان کرده است: دعوت به خدا و دعوت به ولیّ اعظم خدا کسی که وجود عالَم به او پا برجاست؛ در این ماه مبارک امام زمان(عج)‌ را به مردم معرفی کنید.

این مرجع تقلید یادآور شده‌است:«با حکمت به سوی راه پروردگارت دعوت کن.» حکمت را به هر کس که خواهد دهد و آن کس که حکمت را داده شده‌است همانا خیری بسیار داده شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار