ف گلپایگانی

انگلیس: اسرائیل تصویب شهرک سازی و اخراج فلسطینی‌ها را متوقف کند

سفیر و معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل در پی اشغالگری های جدید رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید تصویب شهرک‌سازی و قانونی کردن پایگاه‌ها و اخراج فلسطینی‌ها از خانه هایشان در سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه در قدس شرقی را متوقف کند.
کد خبر : 2870
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۰
انگلیس: اسرائیل تصویب شهرک سازی و اخراج فلسطینی‌ها را متوقف کند

جیمز کاریوکاکی سفیر و معاون نمایندگی انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه و سرزمین های اشغالی افزود: تعهدات برای خودداری از اقدامات تحریک آمیز یکجانبه و پیگیری اقدامات بیشتر در حمایت از تنش زدایی در آستانه عید پاک، عید فصح و ماه رمضان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: همه اسرائیلی ها و فلسطینی ها سزاوار صلح و امنیت هستند.هر دو طرف باید به تعهدات خود پایبند باشند و اقدامات اعتمادسازی وعده داده شده از جمله حمایت از وضعیت تاریخی حاکم بر اماکن مقدس بیت المقدس را پیش ببرند.

دیپلمات ارشد انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باید همکاری امنیتی با اسرائیل، مبارزه با تروریسم و تحریک و حفظ امنیت در منطقه را از سر بگیرد. ما همچنین شلیک بی رویه راکت از غزه را محکوم می کنیم.

وی با دفاع از رژیم صهیونیستی همچون همیشه ادامه داد: در حالی که اسرائیل حق مشروع دفاع از خود را دارد، تهاجمات یکجانبه که منجر به کشته شدن فلسطینیان بیگناه می شود، تنش ها را تشدید می کند. نیروهای امنیتی اسرائیل باید مطابق با قوانین بین المللی عمل کنند و در استفاده از اسلحه خویشتن داری کنند و تحقیقات کاملی در مورد مرگ غیرنظامیان فلسطینی انجام دهند.

دیپلمات انگلیس همچنین گفت: اسرائیل همچنین باید شهرک‌سازی و قانونی کردن پایگاه‌ها و اخراج فلسطینی‌ها از خانه هایشان در سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه در قدس شرقی را متوقف کند.

وی افزود: انگلیس با لغو قانون جدایی از سوی کنست اسرائیل مخالف است. این اقدامی یکجانبه است که چشم‌انداز راهکار دو کشوری را بیشتر تضعیف می‌کند و به تلاش‌ها برای کاهش تنش آسیب می‌زند.

این دیپلمات اروپایی همچنین گفت: مدت زیادی است که خشونت شهرک نشینان اسرائیلی بدون کنترل پیش رفته است. انگلیس تمام اشکال خشونت توسط شهرک نشینان، از جمله حملات مرگبار علیه فلسطینیان بیگناه در هوارا را محکوم می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار