ف گلپایگانی

نتایج یک نظرسنجی: جنگ روسیه احساس امنیت آلمانی‌ها را متزلزل کرده است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که عصر چهارشنبه منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق مردم آلمان به نیروهای مسلح خود اعتماد ندارند و جنگ روسیه علیه اوکراین احساس امنیت آنها را متزلزل کرده است.
کد خبر : 2851
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۰
نتایج یک نظرسنجی: جنگ روسیه احساس امنیت آلمانی‌ها را متزلزل کرده است

یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ترس از جنگ در میان آلمانی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکثریت آنها به نیروهای مسلح خود اعتماد ندارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت بیمه آلمانی «آر اند وی» (R&V)، ۶۳ درصد از مردم آلمان نگرانند که این کشور نتواند در صورت وقوع جنگ از خود دفاع کند.

گریشا برووِر رابینوویچ مدیر این نظرسنجی در بیانیه مطبوعاتی شرکت بیمه «آر اند وی» اظهار کرد: وضعیت بد ارتش آلمان به وضوح در نتایج نظرسنجی ما منعکس شده است.

وی افزود: ترس مردم از اینکه در صورت وقوع جنگ آلمان نتواند از خود دفاع کند نسبت به تابستان گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است و ما به ندرت شاهد چنین افزایش بزرگی در نظرسنجی‌های خود بوده‌ایم.

بروور رابینوویچ گفت: ۵۵ درصد مردم آلمان نگران این هستند که این کشور درگیر جنگ شود که در این مورد نیز شاهد یک افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این نظرسنجی به وضوح می‌توان مشاهده کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین احساس امنیت آلمانی‌ها را متزلزل کرده است.

بروور رابینوویچ با اشاره به اینکه ترس از اینکه آلمان به یکی از طرف‌های درگیر در یک جنگ تبدیل شود، هرگز در این هزاره بیشتر از زمان حال نبوده است، افزود: تنها در سال ۱۹۹۹ و در طول جنگ کوزوو بود که ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شرکت بیمه «آر اند وی» گفتند که از وقوع جنگ می‌ترسند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که وحشت از درگیری آلمان در جنگ در میان زنان و مردان نیز از تفاوت معناداری برخوردار است و زنان نسبت به مردان وحشت بسیار بیشتری از وقوع جنگ دارند، به این ترتیب که ۶۳ درصد از زنان و ۴۸ درصد از مردان این کشور نگران بروز یک جنگ با مشارکت آلمان هستند.

شرکت بیمه «آر اند وی» از یک هزار شهروند آلمانی به عنوان جامعه آماری خود در این مطالعه استفاده کرد و این افراد در طول مدت این نظرسنجی از طرف این شرکت به صورت آنلاین مورد پرسش قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار