ضریح جدید حرم حضرت رقیه (س) رونمایی شد

ضریح حرم حضرت رقیه (س) با حضور زائران و عاشقان این حضرت و با معنویت ویژه ای بدون تشریفات خاصی رونمایی شد.

کد خبر : 266
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
ضریح جدید حرم حضرت رقیه (س) رونمایی شد

به گزارش کاتنا، سید “محمد میری”، یکی از اعضای هیات امنای حرم مطهر حضرت رقیه (س) اعلام کرد: کار نصب ضریح حرم حضرت رقیه (س) که از ۲۶ روز قبل و با همت استادکاران ایرانی آغاز شده بود، پایان یافت و از این ضریح مطهر رونمایی شد.
وی با بیان این که از ۲۵ آبانماه کار تعویض ضریح حضرت رقیه (س) آغاز شده، بود گفت: گروه یازده نفره اعزامی از ایران بویژه استادکاران اصفهانی و قمی زحمت تعویض و نصب ضریح مطهر حضرت رقیه (س) را بر عهد داشتند که با یاری خدا این کار با ظرافت و دقت خیلی خوبی به پایان رسید.
وی با اشاره به این که ضریح حرم حضرت رقیه (س) توسط استادکاران ایرانی ساخته شده، افزود: ضریح مطهر در قم ساخته شده و هزینه آن توسط یک خیر بدون هیچگونه کمک دولتی تامین شده است. البته با توجه به اینکه یکی از مادران سه تن از شهدای گرانقدر نیز نیّت کرده بود که در ساخت این ضریح مشارکت داشته باشد، با موافقت خیر کشورمان، چند قطعه طلا نیز برای ساخت این ضریح توسط این مادر مکرمه هدیه داده شده است.

میری تصریح کرد: هفته آینده قرار است طی مراسمی تشریفاتی از ضریح جدید حضرت رقیه (س) با حضور برخی مقامات رونمایی شود، اما با توجه به حضور عاشقان این حضرت در دمشق و اشتیاق بی حد آنها برای زیارت حرم حضرت رقیه (س) ضروری دیده شد که ضریح مطهر امروز به روی عاشقان گشوده شود.
ضریح جدید حرم حضرت زینب (س) نیز در تاریخ ۲۴ مهرماه سال جاری رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار