ف گلپایگانی

فرود شانزدهمین هواپیمای کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه در حلب

با شروع بکار مجدد فرودگاه بین المللی حلب، شانزدهمین هواپیمای کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه در فرودگاه این شهر شمال غرب سوریه فرود آمد و محموله آن تحویل مقامات این کشور شد.
کد خبر : 2588
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
فرود شانزدهمین هواپیمای کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه در حلب

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، “سلمان نواب نوری” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب ، با بیان این که تاکنون ۴۴۷ تن کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران با ۱۶ فروند هواپیما به سه فرودگاه این کشور حمل و تحویل مقامات سوری شده، گفت: این دهمین هواپیمای کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه می باشد که در چند روز اخیر به حلب رسیده و شامل ۲۵ تُن انواع کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده شمال غرب سوریه می باشد.

وی محموله این هواپیما را شامل، دارو، مواد غذایی، شیرخشک و پتو برای آسیب دیگان زلزله اخیر شمال غرب سوریه اعلام کرد.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی در بامداد ۱۶ اسفندماه و به دلیل خشم از ارسال کمک های برخی کشورهای جهان به مردم زلزله زده سوریه فرودگاه بین المللی حلب را بمباران و باند فرودگاه آن را از کار بیندازند، ولی کارشناسان و متخصصان سوری توانستند به سرعت و در مدت چهار روز باند و دیگر نقاط آسیب دیده این فرودگاه را ترمیم و وارد چرخه فعالیت کنند.

پیش از این سه محموله کمک های هوایی جمهوری اسلامی ایران به دمشق، سه محموله به لاذقیه و ۹ محموله دیگر نیز به حلب ارسال شده بود که با ارسال این هواپیما به حلب، شمار هواپیماهای اعزامی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه به ۱۶ فروند رسید.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

زلزله شهر حلب ۵۴ ساختمان این شهر را بکلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

تاکنون شماری از کشورهای مختلف با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما کمک های خود را به سوریه ارسال کرده اند.

امروز دو فروند هواپیمای کمک های دولت امارات نیز در فرودگاه حلب به زمین نشست و محموله آن تحویل مقامات سوری شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار