معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد: اعزام 3 هزار مبلغ در ایام فاطمیه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 3 هزار نفر از مبلغان از سوی سازمان اوقاف در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز 10 هزار نفر از مبلغان در مناسبت های مختلف، به فعالیت تبلیغی در نقاط مختلف کشور پرداخته اند.

کد خبر : 256
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد: اعزام 3 هزار مبلغ در ایام فاطمیه

به گزارش کاتنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی در مجموعه سازمان اوقاف در ارتباط با حوزه‌های علمیه در حال انجام است، گفت: در سال‌های اخیر ارتباطات بین حوزه علمیه و سازمان اوقاف بیش از گذشته است و امیدواریم که این ارتباط آثار خوبی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی‌های سازمان از حوزه‌های علمیه از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد: در خصوص روحانیون مستقر سازمان تبلیغات که مشابه طرح هجرت حوزه‌های علمیه است، از سال 98 تفاهم نامه ای با سازمان تبلیغات داشته‌ایم و در ابتدای امر 1500 نفر از روحانیون زیرپوشش سازمان قرار گرفتند که البته این میزان در حال حاضر به 800 نفر کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به خدمات اوقاف در حوزه‌های دارو و درمان روحانیون، اضافه کرد: ترویج وقف برای حوزه‌های علمیه در دستور کار بوده و یکی از کارهای ویژه در معاونت فرهنگی ترویج فرهنگ وقف است و البته این مهم در دستورکار مبلغین اعزامی نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه نشر انسجام بهتری گرفته است، بیان کرد: در گذشته سازمان تبلیغات اسلامی تدوین موسوعه امام باقر(ع)، موسوعه امام صادق(ع) و موسوعه کلمات امام علی(ع) آغاز شده ولی ناتمام مانده بود که ارزش معنوی آنها در اختیار سازمان قرار گرفته و مراحل نهایی خود را طی کرده و آماده چاپ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل با اشاره فعالیت‌های اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: از بدو تشکیل این اداره کل 10 هزار پرونده برای مبلغان تشکیل شده است که در حال حاضر 4 هزار پرونده فعال است و در مناسبت‌ها مبلغان به استان‌ها اعزام می شوند و در استان‌ها نیز 2500 پرونده تبلیغی تشکیل شده است و در بقاع متبرکه، مناطق محروم و… از ظرفیت مبلغان استفاده می شود.

وی با اشاره به ایام کرونا و محدویت‌های حضور مبلغان، گفت: حضور مبلغان در فضای مجازی در این ایام مورد توجه جدی قرار گرفت و این رویه استمرار یافته است، از ابتدای امسال و در مناسبت های تبلیغی 3647 مبلغ از قم و 6473 نفر مبلغ از سایر استان‌ها در مناسبت‌های تبلیغی به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند و که از این تعداد 770 نفر از مبلغان به تبلیغ در مناطق محروم پرداخته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار کرد:3600 نفر از مبلغان در دوره‌های آموزشی حضور یافته اند که این آموزش‌ها به صورت حضوری و مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی شیوه‌ها و محتوای تبلیغی نسبت به گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای بین وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اوقاف برای حضور مبلغان منعقد شده است و البته در اعزام مبلغان به مدارس ظرافت‌های تبلیغی مهارت‌های لازم در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل با اشاره به اعزام 3 هزار نفر از مبلغان در ایام فاطمیه گفت: امیدواریم در این شرایط ویژه، شاهد آثار خوب برنامه‌های تبلیغی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار