ف گلپایگانی

زاخارووا: بایدن بدون اخذ تضمین امنیتی روسیه جرأت سفر به اوکراین را نداشت

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بدون گرفتن تضمین امنیتی از روسیه جرأت بازدید از کی‌یف پایتخت اوکراین را نداشت.
کد خبر : 2173
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۰۴
زاخارووا: بایدن بدون اخذ تضمین امنیتی روسیه جرأت سفر به اوکراین را نداشت

زاخارووا روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: بایدن بدون اطلاع مسکو و بدون درخواست از روسیه برای اطمینان از حفظ امنیت خود، جرأت نداشت از کی‌یف بازدید کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: هدف از دیدار رهبر آمریکا ارائه یک نمایش باشکوه بود اما در عمل تبدیل به یک صحنه شکست خورده در یک تئاتر استانی شد.

زاخارووا خاطرنشان کرد: آنها برای اینکه به نمایش خود رنگ و لعاب بیشتری دهند، هنگام بازدید بایدن آژیر خطر حمله هوایی را هم به صدا درآوردند، در حالی که پیش از آن به مردم کی‌یف اطلاع داده بودند که به دلیل نبود تهدید واقعی، به این آژیر خطر توجه نکنند.

وی افزود: مردم در کی‌یف به همسایه‌های خود می‌گفتند «بایدن در آستانه آمدن (به کی‌یف) است، آنها آژیر خطر را به صدا در می‌آورند اما اشکالی ندارد، ما می‌توانیم در خانه بمانیم یا هر کسی سراغ انجام کارهای خود برود چرا که به صدا درآوردن آژیر فقط بخشی از یک صحنه‌سازی است».

زاخارووا تاکید کرد: اگر واشنگتن می‌خواست برای متحدان خود نمایش دیگری در مورد نحوه حمایت از رژیم کی‌یف ارائه دهد، این نمایش خیلی خوب از آب درنیامد، به‌خصوص این که نمایش با ادعاهای بلندپروازانه‌ای مبنی بر در دست داشتن کنترل کامل اوضاع، استقامت کی‌یف و پیش‌بینی پیروزی اوکراین در جنگ همراه شد.

سفر بایدن به اوکراین نخستین سفر وی به این کشور بود که در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین انجام شد.

زلنسکی چندین بار از بایدن برای سفر به اوکراین دعوت کرده بود. رئیس‌جمهور اوکراین دسامبر گذشته برای نخستین بار پس از آغاز جنگ از کشورش خارج شد و به آمریکا سفر کرده و با سران کنگره و همتای خود دیدار کرده بود.

بایدن در این سفر و در جریان دیدار با زلنسکی بسته ۵۰۰ میلیون دلاری کمک‌های آمریکا به اوکراین را اعلام کرد.

به گفته وی، این کمک‌ها شامل تجهیزات نظامی از جمله مهمات توپخانه، سامانه‌های ضد تانک جاولین و توپ‌های هویتزر می‌شود.

زلنسکی نیز گفت که در گفت‌وگو با بایدن در مورد تحویل «سلاح‌های دوربرد» جدید به اوکراین رایزنی‌هایی انجام گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار