ف گلپایگانی

تخصیص ارز مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی روان تر می شود

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: با طبقه‌بندی‌های جدید در حوزه ارزی، مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز خواهند بود که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.
کد خبر : 2095
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
تخصیص ارز مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی روان تر می شود

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، “سید مهدی نیازی” شامگاه دوشنبه در بیستمین جشنواره “تولید ملی- افتخار ملی” افزود: امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که شاید آمارها گویای اتفاقات نباشد، این در حالی است که در چند سال گذشته مسائل و مشکلات مواجه بودیم که ریشه های بلندمدت داشته و اصلاح آنها زمان‌بر است.
وی گفت: در دولت سیزدهم سعی شد تا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید، نگاهی ویژه به صادرات، تامین مواد اولیه، سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود و نگاه رئیس جمهوری نیز نگاه رفع موانع تولید است.
نیازی بیان داشت: سال گذشته در حوزه صادرات و در سال جاری در حوزه تولید چند مصوبه خوب در راستای رفع موانع برداشته شد و در بودجه سال جاری نیز در موضوع کاهش هزینه‌های تولید به ویژه کاهش نرخ مالیات حوزه تولید به میزان ۲ درصد گام‌های خوبی برداشته شد.
وی یادآور شد: بخش تولید در ۴۰ سال گذشته نشان داده همواره در خط مقدم بوده و کشور را در شرایط سخت نجات داده است.
این مقام مسئول وزارت صمت به دیدار اخیر تولیدکنندگان و کارآفرینان با رهبر معظم انقلاب و همچنین برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای تولیدکنندگان اشاره کرد که تلاش شد تا در این نمایشگاه گوشه ای از اتفاقات و تحولات حوزه صنعت را به معظم‌له منتقل کنیم و تلاش ها و دستاوردها به اندازه‌ای بود که در انتخاب محصولات و کالاها دچار مضیقه شده بودیم.
وی اظهار داشت: با حمایت ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت نیز همواره سعی داشته از تولید پشتیبانی کند، هرچند منکر وجود مسائل و مشکلات نیستیم.
نیازی با اشاره به شرایط ارزی کشور و تامین مالی و اخذ تصمیمات جدید در این زمینه، خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی های جدیدی در حوزه ارزی در حال انجام است که تامین مواد اولیه را با روانی بیشتری مواجه خواهد کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه سعی شده تا مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز باشد که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.
قائم مقام وزیر در امور بازرگانی همچنین به محدودیت‌های تامین انرژی برق و گاز در تابستان و زمستان امسال اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش شده قطعی‌های برق و گاز به حداقل رسیده و از قبل برنامه‌ریزی شده باشد، همچنین بیش از ۱۴ هزار مگاوات احداث نیروگاه توسط بخش تولید سرمایه گذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار