ف گلپایگانی

سفر رییس جمهور به چین گامی بلند برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: قراردادهای امضا شده در سفر رییس جمهوری به این کشور، گامی بلند و مهم برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور محسوب می‌شود.
کد خبر : 2012
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
سفر رییس جمهور به چین گامی بلند برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، «سعید اشتیاقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به چین از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا این رویداد با دعوت رسمی «شی جینگ پینگ» رییس جمهوری این کشور در این تراز در 20 سال گذشته بی سابقه بوده و دیدار روسای جمهور دو کشور فقط در سطح نشست های یا اجلاس های بین المللی رخ داده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر این رویداد نخستین دیدار رییس جمهوری چین پس سال نوی این کشور برنامه ریزی شده است که اهمیت آن را به لحاظ دیدگاه چینی ها دو چندان می کند.

اشتیاقی تصریح کرد: همچنین در ماه های اخیر و پس از حواشی سفر رییس جمهوری چین به عربستان، یک رویداد رسمی از سوی پکن محسوب می شود که اهمیت قابل توجهی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این سفرامضای چندین قرارداد نهایی در راستای قرارداد 25 ساله میان دو کشور در زمینه های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های مختلف با حضور مسئولان کشور و استقبال بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور چین نشان دهنده آمادگی دو کشور برای توسعه روابط در تمام سطوح است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: رییس جمهوری نیز دیدار مختلفی را با مقامات سیاسی، علمی واقتصادی انجام داده اند که مورد توجه قرار گرفته است و امید به آینده روشن اقتصادی دو کشور را بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین دستاورد این سفر رسمی، تسهیل تجارت میان دو کشور است، تصریح کرد: به عنوان مثال سهولت در پرداخت بهای کالا با تعیین یوان به عنوان پول قابل معامله و کاهش یک ماهه پروسه نقل و انتقالات مالی به کمتر از یک هفته برای بخش خصوصی بسیار راهگشا است و در افزایش مبادلات نقش مهمی را برعهده دارد.

وی افزود: این توافق همانند یک ضمانت محسوب می شود که می تواند در صورت مغایرت کالا با محصول خریداری شده، شرایط را برای نظارت، شکایت و پیگیری فراهم

اشتیاقی با بیان اینکه بخش خصوصی در این نشست ها و در این رویداد حضور فعالی داشته است، اظهار داشت: اگر دولت به عنوان یک سازه برای بنای ساختمان باشد، بخش خصوصی پیچ و مهره ای است که می تواند ساختار را محکم نگه دارد و تکمیل کننده پازل اقتصاد کشور باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان، خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی نباید بخش خصوصی را نادیده بگیرند و همانند یک رقیب در اقتصاد حضور پیدا کنند بلکه باید فرصت رشد به این حوزه واگذار شود تا بتوانند سهم کلان تری از اقتصاد را درست بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار