ف گلپایگانی

مخالفت فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا با شهرک‌ سازی‌های نتانیاهو

وزرای خارجه فرانسه آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرسازی در کرانه باختری اعلام کردند.
کد خبر : 1938
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
مخالفت فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و ایتالیا با شهرک‌ سازی‌های نتانیاهو

در بیانیه وزرای خارجه این کشور ها در این باره آمده است: ما به شدت با هر اقدام یکجانبه‌ای که تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم.

وزرای خارجه مذکور همچنین تاکید کردند: نگرانی خود را از تصمیم اسرائیل درباره شهرک‌سازی ابراز می‌کنیم.

شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی صدای متحد و حامی اش، آمریکا را هم درآورده و مقامات آمریکایی در این زمینه ابراز نگرانی کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از تصمیم رژیم اسرائیل برای پیشبرد شهرک سازی و ساخت نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و آغاز روند قانونی کردن ۹ پاسگاه در کرانه باختری به شدت نگران است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود: ما به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه‌حل «دو دولتی» از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: مانند دولت‌های پیشین آمریکا، دموکرات ها و جمهوری خواهان به شدت با چنین اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را تشدید می‌کند و چشم‌انداز راه حل “دو دولتی” از طریق مذاکره را تضعیف می‌کند، مخالفند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» یکشنبه گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی موافقت کرده است. فلسطینی ها اخیرا در پاسخ به جنایت های روزانه رژیم صهیونیستی علیه خود در عملیاتی در شمال قدس سه صهیونیست را کشته و ۲ نفر دیگر را زخمی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار