وزیر کشور بر تسریع توسعه حرم موسی مبرقع (ع) تاکید کرد

وزیر کشور در جریان سفر به قم به همراه هیأتی متشکل از معاونان خود و استاندار قم، از طرح توسعه حرم حضرت موسی مبرقع علیه السلام بازدید و تاکید بر تسریع این طرح نمود.

کد خبر : 1843
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۳
وزیر کشور بر تسریع توسعه حرم موسی مبرقع (ع) تاکید کرد

به گزارش کاتنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، وزیر کشور عصر امروز پس از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم شهر خون و قیام و سخنرانی در جمع مردم قم، در رأس هیأتی از مدیران و معاونان این وزارتخانه سفری ضمن زیارت مضجع شریف و نورانی امامزاده موسی مبرقع علیه السلام از طرح توسعه این حرم نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده از چند سال قبل و روند اجرای عملیات عمرانی که اخیرا شروع شده قرار گرفت.

در این بازدید، حجت‌الاسلام نمازی مشاور امور روحانیت وزیر کشور، استاندار قم جمعی از مدیران استان، وحیدی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است اجرای طرح ملی توسعه آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) از سال ۱۳۸۹ با سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب و عملیات اجرایی آن در سه فاز آغاز شد که مقرر گردید یک‌ سوم اعتبارات طرح از دفتر مقام معظم رهبری، یک‌ سوم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی و یک‌ سوم نیز از اعتبارات استانی باشد.

منطقه ای که بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد علیه السلام و برادر تنی امام هادی علیه السلام ، در آن واقع شده به چهل اختران قم نیز معروف است چرا که ۴۰ تن از امامزادگان نیز در کنار یکدیگر در این مکان دفن شده اند، از این رو این مکان مذهبی محل رجوع بسیاری از شیعیان داخل و خارج از کشور است.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار