عضو شورای شهر قم مطرح کرد؛

سیدمهدی حسینی

حمایت مدیریت شهری قم از قانون خانواده و طرح جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورای شهر در اعمال و اجرای طرح‌های جوانی و جمعیت نظارت داشته است و از این طرح حمایت می‌کند گفت: اجرای ماده ۲۴ طرح جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : 18020
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۷
حمایت مدیریت شهری قم از قانون خانواده و طرح جوانی جمعیت

نرجس نیازمند با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: در دوره ششم کمیته زنان و سپس کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد و در راستای قانون خانواده و طرح جوانی جمعیت اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در قانون خانواده و طرح جوانی جمعیت بعضی از موارد به‌عنوان وظایف شهرداری‌ها مشخص‌شده و منابع مالی را به‌عنوان دولت بیان کرده که معنا و مفهوم از دولت مشخص نیست و این یکی از ایرادات شاخص این طرح است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری‌ها بر اساس میزان توانایی که دارند در بودجه این قانون را اعمال می‌کنند، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر قم طرح جوانی جمعیت را در دو بخش خانواده شهرداری قم و خانواده شهر پیگیری می‌کند.

نیازمند از اعمال و افزایش حقوق در امر ازدواج و فرزند آوری از سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: ۳۰۰۰ نیرو در بخش خانواده شهرداری وجود دارد که در برخی قسمت‌ها چون ازدواج و فرزند آوری خدمات رفاهی در نظر گرفته‌شده و این می‌تواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم در اعمال و اجرای این طرح نظارت داشته و از این طرح حمایت می‌کند، گفت: ماده ۳۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه شهرسازی، شهرداری و دهیاری‌ها را مکلف می‌کند تا حداقل یک‌سوم ظرفیت سالانه تبلیغات محیطی خود را به موضوع ازدواج و فرزند آوری، رشد شهر و تعالی خانواده اختصاص دهند که با پیگیری شورای اسلامی شهر قم، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم مطابق مصوبه کمیسیون زنان و خانواده و ماده ۳۲ مکلف شد تا یک‌سوم از ظرفیت اسمی سالانه از فعالیت تبلیغات محیطی برای تبلیغات فرهنگی در نظر بگیرد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم درخصوص خانواده شهر در طرح جوانی جمعیت، اضافه کرد: بر اساس قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال هستند ،۱۰ درصد عوارض ساخت واحد تا ۲۰۰ مترمربع تخفیف دارند که با پیگیری کمیسیون زنان و خانواده در سال ۱۴۰۳ محقق و اجرایی شد.

نیازمند با اشاره به اعمال ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت در امور شهری اذعان کرد: شهرداری قم موظف است در پروژه‌های شهری به بحث مادران دارای کودک و نوزاد توجه داشته باشد و شورای اسلامی شهر در سال اول پیشنهاد کرد تا به جای پله‌برقی در پل‌های عابر پیاده از آسانسور استفاده شود که در حال حاضر ۲۰ پل عابر پیاده در نقاط مختلف سطح شهر قم آسانسور نصب‌شده و این پروژه ادامه‌دار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای توجه به مادران و حمایت از خانواده، در پایانه‌های مسافربری شهرداری قم اتاق مادر و کودک ایجادشده است، اذعان کرد: با وجود اینکه منابعی از طرف دولت پیش‌بینی‌نشده اما شهرداری قم آمادگی دارد تا مطابق ماده ۲۴ طرح جوانی جمعیت عمل کرده و حمل‌ونقل، اماکن فرهنگی و تفریحی را برای مادران دارای ۳ فرزند را نیم‌بها کند.

رئیس کمسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم از ۴۷ هزار خانواده دارای سه فرزند دانش‌آموز در شهر قم خبر داد و افزود: حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند دانش‌آموز نیازمند حمایت دولت از این طرح است و در تلاش هستیم تا در سرویس حمل‌ونقل دانش آموزان اقداماتی انجام دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز