مهدیه بحرالعلوم

اظهارات جدید هنیه درباره توافق جامع و مرحله‌ای آتش‌بس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اسماعیل هنیه امروز یکشنبه با اشاره به روند اعزام هیئت خود به قاهره برای مذاکره، بر جدیت مقاومت فلسطین در دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا تاکید کرد.
کد خبر : 16872
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
اظهارات جدید هنیه درباره توافق جامع و مرحله‌ای آتش‌بس

به گزارش کاتنا و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تایید جدیت و مثبت بودن جنبش حماس برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیئت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد».
وی با تاکید بر مواضع مثبت و منعطف حماس گفت که اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات تر را ایجاد می‌کند.
هنیه افزود که جهان در گرو دولتی افراطی قرار گرفته که دارای مشکلات سیاسی متعددی است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده است و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع کند و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. اما آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب نشینی را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار