ف گلپایگانی

علت دشمنی های غرب با ایران چیست؟

یک پژوهشگر سیاسی و اجتماعی عراق، ریشه همه دشمنی های غرب با جمهوری اسلامی ایران را به خاطر پافشاری این کشور بر استقلال خود و رد هژمونی آمریکا و مخالفت با روند سازش با اشغالگران صهیونیست دانست.
کد خبر : 1680
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
علت دشمنی های غرب با ایران چیست؟

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، «فالح القریشی» به قطعنامه خصمانه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران اشاره کرد و گفت: علت اقدام پارلمان اروپا در صدور قطعنامه ای مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح تروریسم، مقاومت ایران در برابر هژمونی آمریکا و مخالفت با روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: اقدام اخیر پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، ناقض قوانین بین المللی است که به کشورها اجازه می دهد تا از مرزها و منافع ملی و ایدئولوژیک خود دفاع کنند.

این پژوهشگر عراقی اظهار داشت: این همه دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر آن است که ایران کشوری مستقل است، رفتن زیر سلطه آمریکا را رد می کند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد.

به گفته القریشی، این اقدام جمهوری اسلامی باعث شکل گیری افکار عمومی در جهان عرب، جهان اسلام و عرصه بین المللی در مخالفت با تسلیم در برابر هژمونی آمریکا و همچنین ضرورت پایان دادن به اشغال سرزمین های عربی توسط «اسرائیل» در فلسطین، لبنان، سوریه، اردن و مصر شده است.

آمریکا از نقش ایران در تشکیل جبهه مقاومت خشمگین است

القریشی با بیان اینکه ایران در تشکیل نیروی مقاومت در لبنان، عراق، سوریه، یمن و حمایت از مقاومت فلسطین نقش موثر داشت، گفت: با توجه به نقش ایران و جبهه مقاومت در منطقه برای خنثی کردن توطئه‌های برخی کشورها در تأسیس سازمان تروریستی داعش و حمایت از آن برای اجرای سیاست‌های ضداسلامی و تکفیری، طبیعی است که آمریکا از این موضوع بسیار آشفته باشد.

وی افزود: آمریکا همچنین از پیشرفت ایران در حوزه نظامی و ساخت تسلیحات بسیار آشفته است و نقش این کشور بخصوص سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در شکست نقشه های گروه تروریستی داعش که مورد حمایت آمریکا و صهیونیسم بوده و نیز کمک به مقاومت عراق و سوریه بسیار بزرگ بوده است.

این پژوهشگر عراقی اظهار داشت: ایران در سال های گذشته به مردم جهان عرب نشان داد که چگونه برخی کشورهای عربی از داعش و دیگر سازمان های تروریستی در عراق و سوریه حمایت می کردند، اما در نهایت حق بر باطل پیروز شد و این گروه تروریستی و گروه های مشابه آن پس از فتوای تاریخی آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان در عراق و ریخته شدن خون هزاران شهید سازمان «الحشد الشعبی» و جوانان داوطلب عراقی شکست خوردند.

وی نقش محور مقاومت در دفاع از فلسطین و کشورهای اسلامی در برابر گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی را در سطح منطقه برجسته خواند و گفت که نقش محور مقاومت و دفاع از فلسطین در خاورمیانه و منطقه متبلور شده است.

القریشی ادامه داد: اکنون در مورد مساله فلسطین دو محور متضاد وجود دارد. محور مقاومت که مستقل از هژمونی آمریکا است و برای احقاق حق فلسطنیان و آزادی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست ها و رهایی ملت ها از ظلم و دیکتاتوری فعالیت می کند و تحت حمایت ایران می کوشد تا از سلطه آمریکا و اشغالگری اسرائیل و همچنین تکفیری ها و هسته های تروریستی به عنوان ابزار دست آمریکا در منطقه بخصوص در عراق، سوریه و لبنان رهایی یابد.

وی افزود: بر همین اساس بود که سران صهیونیست به ویژه نتانیاهو اعلام کردند که ایران دشمن شماره یک آنها در جهان است و البته این مایه افتخار ایران است که دشمن شماره یک اسرائیل، سازمان های تروریستی داعش و القاعده و نیز حامی تمام جریانات آزادیبخش جهان در مقابل استکبار جهانی است.

القریشی توضیح داد: محور دوم در منطقه محور سازش و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و به رسمیت شناختن موجودیت (رژیم جعلی) «اسرائیل» تحت رهبری آمریکا، عربستان، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اردن و مصر و تلاش برای برقراری روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با این رژیم است. این محور در زمینه تبادل به اصطلاح فرهنگی، هنری و نیز ورزشی و بازدید هیات ها با دشمنی ۷۰ ساله که صدها هزار نفر از مردم را شهید و مجروح کرده است، کار می کند.

این پژوهشگر عراقی گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خیانت به آرمان های فلسطین و مقدسات است و بر خلاف رژیم های عربی، مردم در جهان عرب مخالف سازش هستند؛ مساله ای که در جریان برگزاری جام جهانی قطر و تحریم هیات رسانه ای رژیم صهیونیستی نیز شاهد آن بودیم.

وی اظهار داشت: اسرائیل چون از قدرت ایران و همچنین موفقیت های هسته ای آن به تنگ آمده بود، به کمک آمریکا، عوامل خود را در منطقه به کار گرفت تا حریم امنیت ایران را بشکند و با ریزپرنده به تاسیساتی در اصفهان حمله کند اما اینها هیچ تاثیری بر مردم ایران که همراه و همدل با حکومت خود هستند، نخواهد گذاشت.

به گفته القریشی، مردم ایران می دانند که این اقدامات برای ایجاد فتنه و تغییر نظامی است که با قدرت کامل علیه پروژه های منطقه ای آمریکا و صهیونیسم بپا خواسته و پروژه سازش را به شکست کشانده است.

وی اطمینان داد که محور مقاومت به دلیل حقانیت، همه پروژه های خیانت بار و باطل آمریکایی و صهیونیستی را به شکست خواهد کشاند.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار