ف گلپایگانی

گسترش اقدامات تروریستی پهپادی رژیم صهیونیستی در منطقه

رژیم صهیونیستی که اسیر شکست های پی درپی در داخل سرزمین های اشغالی و منطقه شده است، درصدد می باشد تا با عملیات تروریستی پهپادی، تا حدی خود را باز یابد.
کد خبر : 1634
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
گسترش اقدامات تروریستی پهپادی رژیم صهیونیستی در منطقه

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، مقامات رژیم صهیونیستی که چندین ماه است درگیر اختلافات شدید داخلی از یک سو و گسترش اقدامات مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی از سوی دیگر می باشند، برای فرار از این مشکلات و بحران به دنبال کشاندن آن به خارج سرزمین های اشغالی همچون ایران (حمله اخیر ناموفق تروریستی پهپادی صهیونیست ها در کارخانه متعلق به وزارت دفاع در اصفهان) و منطقه هستند؛ از این رو اقدامات اخیر تروریستی این رژیم در منطقه به ویژه در هدف قرار دادن کامیون های حامل کمک های دارویی، بهداشتی و سوخت به مردم سوریه در کنار ایجاد پایگاه سری پهپادی این رژیم در اردن در همین مسیر ارزیابی می شود.

“علاء الفراغ” یک فعال معروف رسانه‌ای اردنی در کانال یوتیوب اعلام کرده که رژیم صهیونیستی یک پایگاه سری پهپادی در شمال شرق اردن و در نزدیکی مرز عراق و سوریه دایر کرده است. این منطقه دقیقا در نزدیکی پایگاه آمریکایی ها در التنف سوریه می باشد.

به گفته الفراغ، این پایگاه سری در بین کوههای منطقه “الرویشد” و “الصفاری” دایر شده است و هدف آن رصد تحرکات نظامی در منطقه به خصوص جنوب سوریه، عراق و حتی لبنان است.

این فعال رسانه‌ای اردنی همچنین گفته که پهپادهایی که از این پایگاه به هوا بر می‌خیزند، در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کنند که بر خلاف دیگر پهپادها شناسایی آن‌ها دشوار است؛ از سوی دیگر این پهپادها تحرکات نیروهای ایرانی در عراق و سوریه رصد را می‌کنند و در برخی مواقع نیز دست به حمله به مواضع نیروهای مقاومت در خاک سوریه می‌زنند.

الفراغ می افزاید: ارتش اردن امنیت این پایگاه سری را تأمین می‌کند و برپایی این پایگاه بخشی از همکاری‌های سازمان اطلاعات اردن و موساد محسوب می‌شود.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی “اسرائیل هیوم” نیز در آوریل سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که همکاری امنیتی امان – تل آویو علی‌رغم برخی اختلافات نه تنها کاهش نیافته، بلکه توسعه یافته است و ارتش و سازمان‌های امنیتی دو طرف همکاری گسترده‌ای با یکدیگر دارند.

در همین زمینه روزنامه رأی الیوم نیز به قلم “عبدالباری عطوان” تحلیلگر و روزنامه نگار مشهور فلسطینی در پنجم بهمن ماه و پس از سفر نتانیاهو به اردن در مقاله‌ای نوشت: «آیا نتانیاهو می‌خواهد اردن را در تجاوز نظامی [به ایران] دخالت دهد و ۱۶ پایگاه آمریکایی موجود در این کشور را برای این هدف، به کار گیرد تا دیواری در برابر هرگونه پاسخ موشکی تلافی جویانه ایران به این تجاوز باشد و از رسیدن این موشک‌ها به شهرهای فلسطین اشغالی جلوگیری کند؟».

هرچند هدف قرار گرفتن دو کامیون ایرانی حامل مواد غذایی و کمک های پزشکی به سوریه از سوی پهپادهای رژیم صهیونیستی در یک شنبه و دوشنبه گذشته نشان از افتضاح اطلاعاتی برای سرویس جاسوسی این رژیم به شمار می رود که مدعی است دستگاه اطلاعاتی قوی دارد، اما نشان می دهد که صهیونیست ها به هیچ وجه راضی نیستند که اولا، کمک های ایران به مردم سوریه برسد و دوما، راه استراتژیک زمینی میان ایران – عراق و سوریه باز نشود؛ چرا که با باز شدن این مسیر دسترسی زمینی ایران به سواحل دریای مدیترانه فراهم می شود و این موضوع نه تنها برای مقامات تل آویو بلکه برای سران غرب نیز دارای پیام های آشکاری است و در عین حال جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی نیز با این اقدام بسیار تقویت می شود.

چند روز پیش نیز یک مقام آگاه در گفت وگو با ایرنا درخصوص اهداف رژیم صهیونیستی از اقدامات تجاوزکارانه پهپادی و این که این گونه اقدامات ادامه راه گروه تروریستی شکست خورده داعش می باشد، گفته بود: تا آذر ماه سال ۱۳۹۶ که گروه تروریستی داعش هنوز شکست نخورده بود، عناصر این گروهک مرز میان عراق و سوریه را بسته بودند و پس از داعش نیز رژیم صهیونیستی می خواهد با ادامه راه این گروه تروریستی این مرز بسته باشد تا ارتباط زمینی ایران – عراق و سوریه برقرار نشود.

این مقام آگاه با اشاره به این که پهپادهای متجاوز صهیونیستی از خاک اردن گذر کرده و خود را به مرز البوکمال در سوریه می رسانند، گفت: رژیم صهیونیستی سعی دارد منطقه ناامن باشد تا از این راه با انتقال مشکلات داخلی خود به خارج از مرزهای سرزمین های اشغالی، چند صباحی بتواند عمر بیشتری کند، ولی مقامات تل آویو باید بدانند که نابودی رژیم صهیونیستی وعده حقی است که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار