م.موسوی

قمی‌ها فریاد انتقام از رژیم صهیونسیتی سر دادند

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال باشکوه‌تر از هر سال در قم برگزار شد و مردم این شهر با حضور حماسی خود ضمن حمایت از آرمان قدس شریف، فریاد انتقام از جنایت های رژیم صهیونسیتی سر دادند.
کد خبر : 15963
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
قمی‌ها فریاد انتقام از رژیم صهیونسیتی سر دادند

راهپیمایی حماسی روز قدس امسال در قم همزمان با سراسر کشور با شعار شعار «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» آغاز شد و مردم استان شهید پرور قم برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار خود ثبت کردند.

یکی از جلوه‌های راهپیمایی امسال مردم قم بدرقه و تشییع پیکر مطهر شهید «محسن صداقت» از شهدای اخیر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در سوریه بود که بر دوش مردم قدردان این استان تشییع شد.

حجم و تراکم جمعیت امسال مردم در راهپیمایی روز قدس در حدی بود که برغم‌ پایان مراسم، بسیاری از معابر منتهی به مصلای قدس و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سرشار از حضور جمعیت بود.

در مسیر راهپیمایی امروز قم غرفه‌هایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده بود و برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی با موضوع فلسطین و مقاومت در قالب آنها اجرا می‌شد.

حضور پرشور کودکان و نوجوانان قمی

بسیاری از مردم به صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور یافتند و در میان جمعیت کودکان، نوجوانان و دهه هشتادی‌ها و دهه نودی های بسیاری حضور داشتند که از همین سنین کودکی مشق مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را تمرین کردند.

مردم در راهپیمایی امروز با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «هیهات من الذله» انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان این رژیم نشان دادند.

در گوشه و کنار جمعیت متراکم پرچم کشورهای جبهۀ مقاومت، تصویر شهید سردار سلیمانی و تصاویر سرداران شهید حملۀ رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در دست راهپیمایان روز قدس به چشم می‌خورد و مردم با سردادن شعارهایی مطالبه انتقام از جنایات وحشیانه رژیم صهیونسیتی را سر می‌ داند.

اینجا در قم از هر قشری حضور داشتند از کودک و پیر، زن و مرد و از ده‌ها ملیت و کشور جهان، همه یکصدا فریاد نابودی رژیم صهیونسیتی را سر دادند و حمایت خود از آرمان قدس شریف را فریاد زدند.

همچنین علاوه بر مسوولان استانی، حضور برخی از چهره‌های ملی مانند آیت‌الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات و آیت‌الله احمد خاتمی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، از جلوه‌های راهپیمایی امسال روز قدس در قم بود.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار