فرهاد دادبخش

تحقق عدالت اجتماعی برای روستاییان و عشایر/ ارائه بیمه تکمیلی برای اعضای صندوق بیمه اجتماعی

یکی از برنامه‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان برای سال ۱۴۰۳ ارائه بیمه تکمیلی برای اعضای خود است. دولت به عنوان کارفرما با پرداخت ۲ سهم از حق بیمه این صندوق از روستاییان و عشایر حمایت می‌کند.
کد خبر : 15831
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
تحقق عدالت اجتماعی برای روستاییان و عشایر/ ارائه بیمه تکمیلی برای اعضای صندوق بیمه اجتماعی

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد تا به‌واسطه آن کشاورزان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بتوانند خودشان را به‌صورت اختیاری بیمه اجتماعی کنند.

روستاییان، کشاورزان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ سال، رانندگان شهری و تعدادی دیگر از افراد جزو جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند که تعداد آنان نزدیک‌به ۳۰ میلیون نفر است. بر اساس قانون امکان ثبت‌نام افراد بالای ۵۰ و زیر ۱۸ سال در این صندوق فراهم نیست که این مساله جامعه هدف این صندوق را به حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رساند.

یکی از راه‌های مهم کسب درآمد در صندوق‌ بیمه اجتماعی روستاییان، جذب عضو جدید است که سال‌ها در این صندوق مسکوت مانده بود. به همت دولت سیزدهم اکنون این صندوق توانسته ۸۰۰ هزار عضو جدید را به بخش بیمه اختیاری خود اضافه کند. جذب ۸۰۰ هزار عضو جدید، معادل ۶۳ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار