ف گلپایگانی

ارتش رژیم صهیونیستی هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه غزه را ترور کرد

ارتش و دستگاه اطلاعات داخلی اسرائیل موسوم به «شاباک» از ترور «فایق المبحوح» در جریان حمله نظامیان این رژیم به مجتمع پزشکی شفا در غزه خبر دادند و او را مسئول امنیت داخلی جنبش حماس معرفی کردند اما رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که او در مقام پلیس غزه، مسئول هماهنگ کننده ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه بوده است.
کد خبر : 15578
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۹
ارتش رژیم صهیونیستی هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه غزه را ترور کرد

ارتش این رژیم و شاباک از ترور فایق المبحوح در جریان حمله به مجتمع پزشکی شفا در غزه خبر دادند و او را مسئول امنیت داخلی جنبش حماس معرفی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که المبحوح مسئول بخش عملیات امنیت داخلی حماس و همچنین مسئولیت سامانه‌های این جنبش مقاومت فلسطین در عملیات‌های معمول و رزمی بوده است.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که المبحوح در جریان تبادل آتش بین نظامیان رژیم صهیونیستی و وی و در حالی که مسلح بود و در داخل مجتمع بیمارستان الشفاء پنهان شده بود، به شهادت رسیده است.

در همین حال منابع آگاه به خبرگزاری فلسطینی «سما» گفتند که سرتیپ فایق المبحوح که بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفاء در غزه کشته شد، سمت افسر عملیات پلیس غزه را بر عهده داشت.

به گفته این منابع، سرتیپ المبحوح با قبایل غزه و آنروا در ارتباط بود و به عنوان هماهنگ کننده برای ورود کمک های بشردوستانه و تامین نیازهای ساکنان شمال غزه تلاش می کرد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر به طور وحشیانه با حمله به بیمارستان شفا در غزه، این مرکز بهداشتی را به محاصره خود در آوردند.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در ۴۰ نوبت این بیمارستان و مناطق اطراف آن را بمباران و در جریان یورش به این مرکز درمانی، ۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

رژیم صهیونیستی با توجیه این یورش ادعا کرده بود که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد مقاومت حماس در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه در واکنش به یورش وحشیانه بامداد امروز (دوشنه) نظامیان صهیونیست به مجتمع بهداشتی در این باریکه اعلام کرد که حمله رژیم آپارتاید به بیمارستان ها غیر انسانی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مسئولیت جان کادر پزشکی و درمانی و صدها آواره، بیمار و مجروح فلسطینی در مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را متوجه دشمن صهیونیستی کرد و افزود: یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان شفا نقض صریح قوانین بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی همچنان با طرح روایات دروغ و ساختگی به دنبال فریب دنیا و توجیه یورش به بیمارستان شفا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار