ف گلپایگانی

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم‌ رژیم اسرائیل شد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از جامعه بین المللی خواست تا رژیم اسرائیل را به دلیل رعایت نکردن دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از جنایت نسل کشی در نوار غزه تحریم کند.
کد خبر : 15541
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۶
دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم‌ رژیم اسرائیل شد

دیده‌بان حقوق بشر در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: کشورها باید برای تبعیت از دستور دیوان بین المللی دادگستری، تحریم های هدفمندی علیه [رژیم] اسرائیل اعمال نمایند و از دادن سلاح به این رژیم خودداری کنند.

این نهاد حقوق بشری اشاره کرد که «تل آویو» از دستورات دادگاه بین المللی لاهه سرپیچی کرده است و برای ارائه کمک ها و خدمات اولیه به فلسطینیان در نوار غزه تلاش نمی کند.

در اواخر ژانویه گذشته، دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم اسرائیل خواست تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند جنایت نسل‌کشی تلقی شود، اتخاذ کند و از هرگونه اظهارنظر یا بیانیه های علنی که باعث تحریک نسل کشی در غزه می شود، خودداری کند.

دیوان بین المللی دادگستری همچنین از رژیم اسرائیل خواسته بود تا تمام اقدامات را برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

در ۲۹ دسامبر، آفریقای جنوبی شکایتی را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرد و در آن ، رژیم اسرائیل را به ارتکاب جنایت نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد. پس از مطرح شدن این شکایت در دادگاه بین المللی لاهه، این نهاد حقوقی سازمان ملل، رژیم اسرائیل به اتخاذ تدابیری برای توقف نسل کشی و ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه ملزم کرد.

در همین حال رژیم صهیونیستی با بی اعتنایی به دستور دیوان بین المللی دادگستری به جنایات نسل کشی خود عیله ساکنان غزه ادامه می دهد و از ورود کمک های بشردوستانه به ساکنان این نوار جلوگیری می کند.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار