ف گلپایگانی

سازمان ملل: دست کم ۱۰ کودک در غزه به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند

پس از آنکه یک مقام ارشد سازمان ملل هشدار داد که محدودیت های شدید اسرائیل برای ورود کمک ها به نوار غزه باعث ایجاد «قحطی عمدی» شد،کریستین لیندمایر، سخنگوی آژانس سلامت روز جمعه گزارش داد که دست کم ۱۰ کودک فلسطینی در غزه به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند.
کد خبر : 14906
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۴۸
سازمان ملل: دست کم ۱۰ کودک در غزه به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند

به گزارش جمعه شب کاتنا از “سی ان ان: لیندمایر، سخنگوی آژانس سلامت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه احتمال افزایش شمار کودکان غزه که از ابتدای جنگ بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند، وجود دارد.»

وی افزود: مواد غذایی و آذوقه به قدری کمیاب است که شاهد بروز چنین شرایطی هستیم و ارائه مواد غذایی به عمد قطع شده است.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد موسوم به اوچا، از مجموع جمعیت بیش از ۲.۲ میلیون نفری غزه، از هر چهار نفر یک نفر با سطوح شدید ناامنی غذایی مواجه است.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی اوچا، حدود ۱.۱۷ میلیون فلسطینی با سطوح “اضطراری” ناامنی غذایی روبرو هستند و وضعیت ۵۰۰ هزار نفر دیگر از این نظر “فاجعه بار” است.

اوایل این هفته، فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به سی ان ان گفت که بازرسی های طولانی مدت از کمک ها، مشکلات در توزیع امداد در سراسر غزه و کمک های کمیاب باعث ایجاد یک “وضعیت آشفته” در این منطقه شده است.

جنبش حماس روز جمعه تأکید کرد: شهادت کودکان در نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی شدید، نشانه ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت‌هایشان در حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

روز پنجشنبه «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه با ابراز نگرانی از شرایط بسیار اسف بار شمال نوار غزه در اثر جلوگیری از ورود مواد غذایی و کمک های حیاتی به این منطقه، اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در اثر گرسنگی به شهادت رسیدند.

وی در گفت و گو با شبکه «الجزیره» با اشاره به شهادت این کودکان در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه، تاکید کرد که ممانعت از ورود کمک ها یک فرایند برنامه ریزی شده از سوی تل‌آویو برای ادامه سیاست نسل کشی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار