فرهاد دادبخش

مرتضوی از پروژه PDH/PP کنگان بازدید کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی جم در عسلویه از جمله طرح PDH/PP بازدید کرد.
کد خبر : 14650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
مرتضوی از پروژه PDH/PP کنگان بازدید کرد

به گزارش کاتنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این بازدید که «مهدی مسکنی»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران محلی حضور داشتند، «سیدصولت مرتضوی» در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با این پروژه قرار گرفت.

شرکت توسعه پلیمر کنگان که 100% سهام آن متعلق به پتروشیمی جم است، مهرماه 1397 به منظور اجرا و بهره‌برداری طرح PDH/PP برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن ثبت و تاسیس شد. واحدهای اصلی مجتمع شامل تولید پروپیلن (PDH) به ظرفیت 600 هزار تن در سال و تولید پلی‌پروپیلن (PP) به ظرفیت600 هزار تن در سال می‌باشد و خوراک مجتمع 712 هزار تن پروپان است که از فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

عملیات اجرایی پروژهPDH-PP  پتروشیمی جم، اسفندماه سال گذشته و همزمان با سفر رئیس‌جمهور به عسلویه، با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملّی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل و مدیران پتروشیمی جم آغاز گردید.

ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH/PP بالغ بر 550 میلیون یورو در سال با 100% ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ی ارزشمند در حدود 1,2 میلیارد دلار است که دوره‌ی ساخت آن 57 ماه پیش‌بینی شده است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار