ف گلپایگانی

هواشناسی نسبت به وقوع مخاطرات جوی هشدار داد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد، نسبت به وقوع مخاطرات ناشی از بارش باران و برف و همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق کشور هشدار داد.
کد خبر : 14267
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۴۹
هواشناسی نسبت به وقوع مخاطرات جوی هشدار داد

سازمان هواشناسی روز جمعه اعلام کرد که استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، شمال و غرب کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، شرق خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال قزوین، شمال البرز و تهران فردا شنبه ۲۸ بهمن شاهد باران و برف خواند بود.

این وضعیت یکشنبه هفته آینده در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و اردبیل، زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان حاکم خواهد بود. روز دوشنبه هم جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان و مرکزی، جنوب قم، شمال غرب اصفهان، شمال ایلام و خوزستان شاهد بارش باران و برف خواهند بود.

سازمان هواشناسی برای آن مناطق رگبار باران و برف و وزش باد و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وزش باد و مه آلودگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی، وزش باد و کاهش دما را پیش بینی کرد.

بر همین اساس هواشناسی به احتیاط و اجتناب از رفت و آمد و تردد غیرضروری در سطح شهرها، احتیاط و امتناع از مسافرت‌های بین استانی، به همراه داشتن لوازم گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه، آمادگی سازمانها و نهادهای کمک رسان از جمله شهرداریها و هلال احمر توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش شدید باد طی فردا در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، مرکزی قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان خبر داد. طبق اعلام هواشناسی این وضعیت یکشنبه در یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ادامه خواهد یافت.

بر همین اساس این سازمان از احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید، احتمال اختلال تردد در ناوگان جاده‌ای و هوایی در استانهای واقع در مناطق مرکز و شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

با توجه به این مخاطرات، هواشناسی به احتیاط و امتناع از رفت و آمد و ترددهای غیرضروری در فضای آزاد، استحکام سازی سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها، احتیاط و امتناع از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی در وسایل نقلیه و منازل توصیه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار