ف گلپایگانی

بورل درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح هشدار داد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه درباره تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و گفت: این امر می‌تواند عواقب فاجعه باری را به همراه داشته باشد.
کد خبر : 13934
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۰۹
بورل درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح هشدار داد

بورل جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:‌ یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در حال حاضر بدون مکان امن در رفح بسر می‌برند و با گرسنگی مواجه هستند.

وی با ابراز نگرانی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح تصریح کرد: این اقدام، وضعیت انسانی وخیم کنونی و تلفات غیرنظامیان را تشدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم دستور داده که یک طرح دوگانه طراحی کنند که بر اساس آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه و هم سربازان حماس نابود شوند.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری و حتی ایالات متحده به عنوان حامی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت، یک فاجعه به بار می‌آورد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل هم ساعاتی پیش در اظهاراتی گفت: ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان در رفح هستیم. غیرنظامیان در رفح به محافظت نیاز دارند و ما نمی‌خواهیم شاهد هیچ جابجایی اجباری مردم باشیم.

در همین حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح حمله به رفح را یک تهدید واقعی دانست و گفت که این امر، بخشی از برنامه رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است.

محمود عباس، تصریح کرد: مسئولیت چنین اقدامی تماماً به گردن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و شورای امنیت سازمان ملل باید مداخله کند. اکنون وقت آن است که همه مسئولانه رفتار کرده و با خلق یک نکبت جدید مقابله کنند؛ امری که تمامی منطقه را درگیر جنگ‌های بی‌پایان خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شهید و بالغ بر ۶۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار