ف گلپایگانی

یارانه تشویقی خرید کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت

وزیر کار اعلام کرد: مبلغ یارانه تشویقی کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت که به مدت سه ماه اجرا خواهد شد.
کد خبر : 13576
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
یارانه تشویقی خرید کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت

صولت مرتضوی در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت دهه فجر از توسعه طرح کالابرگ خبر داد و افزود: برای تسهیل استفاده مردم از طرح کالابرگ، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان برای بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی، لغو شد.

وی افزود: پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است.

مرتضی اضافه کرد: ۱۱ قلم کالا کدگذاری شده که هر کس به هر میزان از این ۱۱ قلم کالا خریداری کند،‌مشمول یارانه کالابرگ می‌شود.

بر اساس توضیحات وزیر کار، از این پس افراد دهک سوم که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان بود، با استفاده از کالابرگ یارانه آنها به ۶۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. برای سایر دهک‌ها که یارانه نقدی آنها ۳۰۰ هزار تومان است، با استفاده از کالابرگ، یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

وزیر کار از برنامه‌ریزی برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال و تحقق بیش از ۷۵۰ هزار فرصت شغلی در ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد و درباره نحوه رصد این آمار گفت:‌ هرچند گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری کاهش یافته و مؤید آمار اشتغال وزارت کار است، اما در وزارت کار هم با روش‌های مختلف، آمار اشتغال‌زایی پایش می‌شود. هم به صورت پیامکی، تلفنی و میدانی و هم با محاسبه آمارهای ثبتی بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی.

مرتضوی افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد و امسال هم با توجه به روند ۹ ماه گذشته، این رقم محقق خواهد شد.

طرح یسنا و امنیت غذایی کودکان

وزیر کار درباره طرح یسنا گفت: در مرحله اول برای دهک اول درآمدی، ۲۲ هزار نفر از مادران نیازمند سبد غذایی شناسایی و معرفی شدند و طرح برای آنها اجرا شد. این افراد در ۸ استان هستند و با تامین اعتبار، به سایر استان‌ها توسعه خواهد یافت.

وی گفت: برای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان یارانه واریز می‌شود که برای ۱۶ قلم کالای معین‌شده می‌توانند خرید کنند. البته اجباری در خرید این ۱۶ قلم کالا نیست و خانوار می‌تواند سایر مایحتاج خود را خریداری کند.

وزیر کار گفت:‌ طرح امینت غذایی ویژه کودکان ۵ ماه تا ۵۹ ماه اجرا شده و در سه مرحله مبالغی به حساب خانوارها واریز شده است. برای دهک یک تا ۵ مبلغ واریزی یک میلیون تومان و برای دهک ۶ و ۷ بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: این طرح به امنیت غذایی کودکان کمک می‌کند و تعداد کودکانی که توسط دستگاه‌های متولی معرفی شده‌اند ۱۵۳ هزار نفر بود که پس از پالایش به تعداد ۱۳۲ هزار نفر رسیدیم.

مرتضوی درباره اقلام مورد استفاده با این طرح گفت: ۵ قلم کالا برای طرح امنیت غذایی کودکان دیده شده که علاوه بر ۱۱ قلم سبد کالابرگ است.

وی گفت: اگر خانواده‌ای دو کودک زیر ۵ سال داشته باشد و در دهک یک تا پنج و مشمول این طرح باشد ماهانه ۲ میلیون تومان دریافت می‌کند و اگر از دهک ۶ و ۷ و مشمول طرح باشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار