مرز ایران و پاکستان باید در برابر هرگونه ناامنی، حفاظت شود

مهدیه بحرالعلوم

مرز ایران و پاکستان باید در برابر هرگونه ناامنی، حفاظت شود

رئیسی با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با هرگونه فضاسازی در روابط ایران و پاکستان، گفت: مرز دو کشور، فرصتی برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت است و باید در برابر هرگونه ناامنی، حفاظت شود.
کد خبر : 13425
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
مرز ایران و پاکستان باید در برابر هرگونه ناامنی، حفاظت شود

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در آیین دریافت استوارنامه آقای «محمد مدثر تیپو» سفیر جدید جمهوری اسلامی پاکستان، با بیان اینکه دو کشور برادر، دارای پیوند‌های ناگسستنی هستند و روابط آنان، ریشه در دین، فرهنگ و تمدن مشترک دارد، با توجه به سیاست همسایگی و همگرایی در دولت مردمی، اظهار داشت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، مرز‌ها فرصتی برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت همسایگان هستند و لازم است از این فرصت در برابر هرگونه عامل ناامنی، حفاظت شود.

رئیس جمهور، امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و با توجه به آثار بسیار مخرّب فعالیت گروهک‌های تروریستی دست‌نشانده آمریکا در منطقه، در سال‌های گذشته، به‌ویژه در عراق و سوریه، حضور این گروهک‌های نیابتی بیگانگان را تهدیدی برای همه کشور‌های منطقه دانست و از همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم، استقبال کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، مرز میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان را فرصتی برای توسعه و آبادانی متقابل دانست و با توجه به عزم و اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه بخش‌های تجاری و اقتصادی، بر اجرایی شدن برنامه‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته، تأکید کرد.
رئیس جمهور، همچنین با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با هرگونه فضاسازی در روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد با تلاش سفیر جدید پاکستان در دوره مسئولیت خود در جمهوری اسلامی ایران، گام‌های مؤثری در جهت توسعه روابط همه‌جانبه، برداشته شود.
«محمد مدثر تیپو» نیز در این مراسم، ضمن تمجید از مدیریت مؤثر و الهام‌بخش آقای رئیسی در مدیریت روابط دو کشور، از نقشه راه مشخص رئیس جمهوری اسلامی ایران در ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان کشور‌های منطقه، استقبال کرد.
سفیر پاکستان، همچنین بر اراده و تعهد مسئولان عالی کشور خود برای تحکیم روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران، تأکید و تصریح کرد: پاکستان به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد که دشمنان از مرز‌های دو کشور، سوءاستفاده کنند.
مدثر تیپو، اظهار داشت: با وجود تلاش دشمنان و بدخواهان ایران و پاکستان برای ایجاد خدشه در روابط دو کشور، روابط ما تاریخی و راهبردی است و پاکستان آمادگی دارد تا فصل جدیدی از روابط برادرانه با ایران را بگشاید. مسئولان پاکستان، خود را برای حفظ امنیت نقاط مرزی و مقابله با هرگونه نا‌امنی در این مناطق، متعهد می‌دانند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار