ف گلپایگانی

مکرون نگران شدت گرفتن نارضایتی کشاورزان فرانسوی

موج ناراضیاتی کشاورزان در اروپا پس از آلمان و رمانی اکنون گریبان فرانسه را گرفته و دولت امانوئل مکرون که تجربه ناگوار جنبش جلیقه‌زردها را در خاطر دارد، در تنگنا قرار داده و نگران شعله‌ور شدن این اعتراض‌ها به جنبش اعتراضی دیگر کرده است.
کد خبر : 13236
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
مکرون نگران شدت گرفتن نارضایتی کشاورزان فرانسوی

تارنمای شبکه فرانس ۲۴ با انتشار این خبر نوشت: کشاورزان فرانسوی تهدید به شدت بخشیدن اعتراض های خود در این کشور کردند.

بنابراین گزارش بزرگترین اتحادیه کشاورزی فرانسه (FNSEA) با توجه به اقدام کشاورزان در منطاق جنوبی این کشور که دست به بستن بزرگراه ها کردند، درصدد است تا بزرگترین اعتراضات سراسری را در روزهای اخیر در فرانسه به راه اندازد.

این گزارش می افزاید: کشاورزان فرانسوی نیز به مانند همتایان آلمانی خود که طی روزهای اخیر با تراکتور از هرگوشه از کشور به سمت برلین راهی شدند، نسبت به وضع مالیات و مقرارت جدید دست به اعتراض زده اند.

اتحادیه کشاروزان فرانسه تصمیم دارد تا اعتراض های سراسری را برای پنجشنبه آتی ترتیب دهد، این درحالی است که صدها تراکتور و کشاورز در جنوب این کشور در اعتراض به قوانین جدید وضع شده از سوی دولت مکرون، بزرگراهی که شهر تولوز در جنوب غرب این کشور را به سواحل آتلانتیک وصل می کند، مسدود کردند.

 

بنابراین گزارش، کشاورزان نسبت به مواردی همچون اعمال مالیات بر سوخت ماشین آلات کشاورزی، واردات ارزان قیمت محصولات کشاورزی و چالش‌های مرتبط با کمبود آب، محدودیت های بیش از حد و تشریفات اداری، معترض هستند.

تارنمای خبری فرانس۲۴ نوشت: برپایی اعتراضات گسترده در فرانسه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا در زمانی رخ می دهد که رئیس جمهوری این کشور نسبت به حمایت فزاینده کشاورزان از احزاب راست افراطی پیش از انتخابات پارلمان اروپا که قرار است در ماه ژوئن (خرداد و تیر) آینده برگزار شود، نگران است.

یکی از وزاری دولت فرانسه به رسانه آمریکایی پلتیکو در این باره گفت که طی روزهای اخیر مکرون به اعضای کابینه گفته که به شدت مراقب اوضاع باشند چراکه وی نمی خواهد این اعتراضات منجر به شعله ور شدن جنبشی همچون جلیقه زردها شود.

درحالی اروپا شاهد افزایش موج اعتراض کشاورزان در اتحادیه اروپا است که طی روزهای اخیر علاوه بر آلمان، کشاورزان رمانیایی نیز دست به اعتراض زده بودند.

تجمع دوباره کشاورزان آلمانی در اعتراض به قوانین مالیاتی

درحالی فرانسه خود را در شرف اعتراض های سراسری کشاورزان می بیند که کشاورز آلمانی هفته گذشته در اعتراض به قوانین مالیاتی این کشور بار دیگر با تراکتورهای خود در خیابان‌های برلین تحصن کردند.

هزاران نفر از کشاورزان آلمانی دوشنبه هفته گذشته بار دیگر با تراکتورهای خود در خیابان‌های برلین حضور یافتند و نسبت به برنامه‌های مالیاتی دولت اولاف شولتس صدراعظم این کشور تظاهرات کردند.

طبق گزارش‌های منتشر شده حدود سه هزار دستگاه تراکتور، ۲ هزار دستگاه کامیون و ۱۰ هزار نفر از کشاورزان آلمانی در خیابان‌های منتهی به دروازه براندنبورگ برلین تجمع کردند. در هفته‌های گذشته این خیابان‌ها شاهد تجمع کشاورزان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار