مهدی آل کثیر

دادستان مرکز لرستان مطرح کرد : آزادی بیان بارزترین مصداق مطبوعات

دادستان مرکز استان با بیان اینکه آزادی بیان بارزترین مصداق مطبوعات است افزود: مطبوعات در جامعه اثرات بسیاری می‌توانند داشته باشند.
کد خبر : 13190
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش کاتنا ،  علی حسنوند روز شنبه سی دیماه در جلسه اعطای احکام هیات منصفه مطبوعات لرستان اظهار کرد: مطبوعات در جامعه نقش و اثرات بسیار زیادی دارد.

وی به برخی از اثرات مثبت مطبوعات در جامعه اشاره کرد و افزود: ارتباطات نظام اجتماعی، انعکاس مسایل و مشکلات جامعه، افزایش سطح آگاهی جامعه، کمک به عدالت اجتماعی، شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی، تقویت همبستگی و گسترش مشارکت اجتماعی از جمله این اثرات هستند.

حسنوند با اشاره به اینکه مطبوعات می‌توانند نقش منفی نیز در جامعه داشته باشند، گفت: این نقش‌ها به عنوان جرم تلقی می‌شوند که شامل جرائم فردی و امنیت عمومی خواهند بود.

دادستان مرکز استان به جرائم فردی در مطبوعات اشاره کرد و افزود: افترا، توهین به اشخاص، نشر اکاذیب، سرقت ادبی، تقلید نام یا علامت نشریه، تهدید به وسیله مطبوعات و افشای اسناد شخصی از جمله این جرائم هستند‌.

وی جرائم امنیت عمومی را پخش شایعات، انتشار اسناد محرمانه و سری دولتی و نظامی، انتشار مذاکرات جلسات غیر علنی محاکمات قضایی و مجلس شورای اسلامی، توهین به مقامات و مقدسات، تبلیغ علیه امنیت و جمهوری اسلامی، انتشار نشریه بدون پروانه، انتشار مصوبات شورای عالی امنیت ملی، انتشار مطالب علیه قانون اساسی، انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، دریافت کمک‌های خارجی و واگذاری نشریه عنوان کرد و افزود: امیدواریم هیات منصفه مطبوعات در استان به صورت منظم در جلسات حضور پیدا کنند و رسیدگی منصفانه صورت پذیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار