ف گلپایگانی

سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها در خاورمیانه شد

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل این نهاد بین المللی که در داووس سوئیس به سر می برد، در دیدار با رهبران منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) خواستار خویشتنداری همه طرف ها و جلوگیری از هرگونه تشدید تنش شده است.
کد خبر : 13100
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها در خاورمیانه شد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره دیدار گوترش با رهبران عراقی و کرد گفت که دبیرکل سازمان ملل در دیدار خود با رهبران عراقی و کرد در وضعیت امنیتی منطقه گفتگو کرد.

دوجاریک تصریح کرد که دبیرکل نگران گسترش بحران ها است و «بار دیگر به شکل جدی خواهان حداکثر خویشتن داری و جلوگیری از هرگونه تشدید تنش ها است.»

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: یکی از اصول اصلی سازمان ملل نیاز کشورها به احترام به حاکمیت ارضی سایر کشورها است.

وی در خصوص حمله موشکی ایران به مقر گروهک تروریستی جیش العدل گفت که دبیرکل سازمان ملل درحال حاضر برنامه ای برای گفتگو با مقامات پاکستانی ندارد و او چند روز پیش با وزیرخارجه ایران صحبت کرد. دبیرکل سازمان ملل ارتباط خود را با تمام طرف ها حفظ می کند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی گفت: هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی، هدف ما تروریست ها ی موسوم به جیش العدل در خاک پاکستان بوده اند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و همچنین مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی بامداد سه شنبه خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار