ف گلپایگانی

شنیده شدن صدای چند انفجار در الحدیده یمن

منابع خبری از شنیده شدن شدن صدای چند انفجار در شهر بندری الحدیده یمن در سواحل دریای سرخ خبر دادند.
کد خبر : 12896
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
شنیده شدن صدای چند انفجار در الحدیده یمن

شبکه خبری المیادین شامگاه شنبه گزارش داد که صدای چند انفجار در بندر الحدیده واقع در غرب یمن شنیده شده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع محلی در استان الحدیده یمن نوشت: هواپیماهای آمریکایی پایگاه‌های متعلق به انصارالله در این استان را هدف قرار دادند.

منابع محلی در استان الحدیده اعلام کردند در این حمله هوایی، یک پایگاه دریایی انصارالله در منطقه الکثیب و خیابان التنمیه هدف قرار گرفت.

همزمان شبکه تلویزیونی سکای نیوز مدعی شد که انصارالله دو موشک با فاصله زمانی، از الحدیده به طرف دریای سرخ شلیک کرده است.

سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن روز جمعه ضمن توصیه به اشغالگران آمریکایی و هم‌پیمانان غربی آن برای ترک منطقه، به آنها هشدار داد که انگشت رزمندگان یمنی روی ماشه است.

وی افزود: ما به کسانی که در دریاها، جزایر و در سراسر جغرافیای یمن هستند می‌گوییم که دوران قیمومیت و سلطه و تبعیت دفن شده و برای همیشه رفته و یمن جدید با حاکمیت کامل و اراده تصمیم گیری ملی خود پدید آمده است.

وزیر دفاع یمن خطاب به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهیم منطقه را ترک کنید و دست به بهانه‌سازی و توجیهات واهی نزنید؛ چراکه انگشت ما روی ماشه و روحیه ما قوی‌تر از فولاد است.

العاطفی ادامه داد: بارها هشدار داده‌ایم دریای سرخ برای دشمن صهیونیستی ممنوع شده است. ما فقط کشتی‌های دشمن اسرائیلی یا کشتی‌های وابسته به آن و یا عازم بنادر آن را هدف قرار می‌دهیم.

این مقام یمنی همچنین تصریح کرد: ما تاکید می‌کنیم که بقیه کشتی‌های جهان که از دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب عبور می‌کنند، در امنیت کامل هستند و آسیبی نخواهند دید.

این در حالی است که «نصرالدین عامر» رئیس هیات اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن نیز امروز شنبه اعلام کرد که حملات اخیر آمریکا به سکوهای شلیک موشک‌های یمنی، ناموفق بود و واشنگتن در تحقق اهداف خود شکست خورد.

نصرالدین عامر افزود: قدرت و نیروهای خود را به طور کامل حفظ کرده و توان هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی را داریم.

وی افزود که کشتیرانی بین‌المللی برای دیگر کشتی‌های جهان در امنیت کامل است و آن‌ها را هدف قرار نخواهیم داد.

این مقام یمنی تاکید کرد که پاسخ به تجاوز آمریکا، زمینی و دریایی خواهد بود و کشتی‌ها و ناوهای وابسته به آن‌ را هدف قرار می‌دهیم.

رئیس اداره اطلاع رسانی انصارالله یمن همچنین گفت: این واشنگتن بود که در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی روی قوانین بین‌المللی پا گذاشت.

وی اضافه کرد: قبل از آغاز حملات آمریکا، تهدیداتی به ما رسید که به آن ‌ها اهمیت ندادیم.

آمریکا و انگلیس بامداد روز جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار