مهدی آل کثیر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان؛ جامعه به تدریج و آرام آرام آسیب فرزند کمتر را می‌بینند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه مقاومت در حوزه جوانی جمعیت زیاد است، گفت: جامعه و خانواده‌ها به تدریج و آرام آرام آسیب فرزند کمتر را می‌بینند.
کد خبر : 12613
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش کاتنا، فریبا ولی‌پوری در نشست « بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» که باحضور دانشجویان دختر مراکز آموزش علمی کاربردی خرم‌آباد در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه نگرانی و بحران امروز بحران جمعیت است، گفت: بر خلاف برخی اظهار نظرها که اقتصاد را عامل بحران جمعیت عنوان می‌کنند، به نظر می‌رسد نقش فرهنگی در قضیه پررنگ تر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: وقتی بیشترین آمار فرزند آوری مربوط به سیستان و بلوچستان است یا در همین استان خودمان بیشترین تولد در نه ماهه اول سال جاری مربوط به رومشکان است، موید این مطلب است که ریشه کاهش جمعیت در کشور فرهنگی و نه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بحران و چاله جمعیتی در کشور یک پنجره چهار ساله است که پایان آن سال ۱۴۰۶ است، خاطر نشان کرد: ۱۴۰۶ پایان فرزند آوری متولدین دهه ۶۰ است که ۱۸ میلیون نفر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: متاسفانه ما در حالی به سیاست تک فرزندی محکوم شدیم که همسایگان ما روند رو به رشدی در حوزه جمعیت دارند.

ولی پوری اظهار کرد : در صورتی که رشد جمعیت در کشور اتفاق نیفتد ما برای تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند قانون فرزندآوری ابلاغ شده و در حال اجرا است اما تا زمانی که اقناع فرهنگی اتفاق نیفتاد ما در حوزه فرزند آوری مشکل داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر یک نفر سالمند ۹ نفر نیروی جوان برای ارائه خدمت وجود دارد، گفت: اما اگر روند رشد جمعیت به همین منوال باشد ۳۰ سال آینده به ازای هر ۹ سالمند یک نیروی جوان برای مراقبت از او داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار