برگزاری مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم

مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد رضا گلپایگانی از مراجع عظام فقید پنجشنبه هفته جاری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌برگزار می‌شود.

کد خبر : 12564
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
برگزاری مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، دبیر ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت الله  گلپایگانی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ این مراسم باشکوه با حضور طلاب و روحانیون ، اساتید ، بزرگان حوزه علمیه ، نمایندگان مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم قم بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌ترتیب خواهد یافت.

حجت الاسلام محمد رضا برقعی افزود:‌ سخنران این آیین حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از اساتید حوزه علمیه قم خواهد بود.

وی اظهار داشت: در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم بویژه نسل جوان با زندگانی آیت الله گلپایگانی نمایشگاهی از سیره زندگانی آن عالم ربانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از چهاردهم دی‌ماه به مدت ۲ روز دایر می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه ۲۰ تابلو در خصوص زندگانی آیت الله محمدرضا گلپایگانی ، سخنان و خاطراتی از ایشان و همچنین خدمات آن مرحوم در راستای اعتلای اسلام و همچنین خدمت رسانی به مردم در معرض دید علاقه مندان و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار می‌گیرد.

آیین رونمایی از پوستر مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی نیز امروز با حضور فرزند آن مرجع فقید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از زندگی پربار مرحوم آیت الله گلپایگانی پرداخت و گفت: در زمان مرجعیت آن مرحوم خدمات بسیاری به همت ایشان به جامعه ارائه شد که این خدمات اعم از ساخت بیمارستان، مساجد، مدارس، حوزه های علمیه و خانه‌های عالم در شهرستان‌ها بود.

فرزند مرحوم آیت الله گلپایگانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز آیت الله گلپایگانی خدمات شایانی در پشتیبانی از جنگ داشت و تعدادی از مراکز درمانی در مناطق جنگی در جنوب کشور که دچار آسیب شد به دستور ایشان ترمیم گردید.

فرزند مرحوم آیت الله گلپایگانی اظهار داشت: آن مرجع فقید خدمات فراوانی را برای گسترش اسلام انجام داد و در این راستا از هیچ تلاشی درجهت خدمت به مردم دریغ نکرد.

مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در گوگد گلپایگان متولد شد.

وی مدتی در کنار پدر بزرگوارش دروس علمی را گذراند و پس از خواندن دروس سطح در شهر گلپایگان برای بهره بردن از کلاس آیت الله حائری به اراک رفت.

وی پس از مدتی به درخواست مردم و علمای قم رهسپار این شهر شد و از محضر استادانی همچون مرحوم سید محمدحسن خوانساری، آیت الله ملا محمدتقی گوگدی گلپایگانی و مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بهره برد.

آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ، شهید مرتضی مطهری، شهید سید محمدعلی قاضی طباطبایی، شهید دکتر بهشتی، شهید دکتر محمد مفتح، آیت الله مشکینی، آیت الله مقتدایی، آیت الله علوی گرگانی و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از شاگردان بنام این مرجع فقید هستند.

آیت الله گلپایگانی در ۱۸ آذر ۱۳۷۲ پس از سالها تلاش علمی و انقلابی دعوت حق را لبیک گفت و در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار