ف گلپایگانی

ابراز نگرانی روسیه و ایران از افزایش تنش‌ها در غزه

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو و تهران از افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در نوار غزه نگران هستند.
کد خبر : 12184
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
ابراز نگرانی روسیه و ایران از افزایش تنش‌ها در غزه

در این بیانیه آمده است: میخائیل بوگدانوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نسبت به تشدید تنش‌ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرده و بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای آتش بس تاکید کردند.

در این بیانیه افزوده شده است: در این دیدار، مساله خاورمیانه با تمرکز بر آخرین رویدادها پیرامون درگیری فلسطین و اسرائیل به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف نگرانی خود از تشدید تنش در نوار غزه را ابراز داشتند و بر اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی با هدف دستیابی به آتش‌بس، ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان و بازگرداندن شرایط به مسیر سیاسی تاکید کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار