ف گلپایگانی

فرانسه به دنبال تحریم اسرائیل در سطح ملی و اروپایی است

وزارت امور خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) از قصد پاریس برای اعمال تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی که عامل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری هستند، در سطح ملی و اروپایی خبر داد.
کد خبر : 11836
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۸
فرانسه به دنبال تحریم اسرائیل در سطح ملی و اروپایی است

آن-کلِر لژاندر (Anne-Claire Legendre) سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: کاترین کولونا رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه روز دوشنبه در نشستی در بروکسل این موضوع را در سطح اروپا مطرح می‌کند.

وی تاکید کرد: این خشونت باید متوقف شود و این مسئولیت مقام‌های اسرائیلی است که از این امر اطمینان حاصل و عاملان آنها را محاکمه کنند.

لژاندر با بیان اینکه ما نیز به سهم خود، مسئولیتمان را بر عهده خواهیم گرفت، اظهار داشت: فرانسه در حال بررسی اقداماتی برای ممنوعیت قلمرو فرانسه و مسدود کردن دارایی‌ [شهرک‌نشینان اسرائیلی] در سطح ملی و اروپایی است و این موضوع دوشنبه آتی در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح می‌شود.

لازم به یادآوری است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز پیشتر تاکید کرده بود که قتل غیرنظامیان فلسطینی برای رژیم اسرائیل امنیتی به ارمغان نخواهد آورد و اگر قرار باشد امنیت اسرائیل به قیمت جان فلسطینی‌ها بدست آید، هیچ امنیت پایداری برای اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

مکرون برای کمک به تلاش‌ها برای توقف جدید درگیری که می‌تواند به آتش‌بس پایدار بین اسرائیل و حماس منجر شود، در دوحه حضور یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه امروز اعلام داشت که از ابتدای تجاوز نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

اشرف القدره با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ غیرنظامی در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند، شمار زخمی های تجاوز ۲ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نیز ۴۶ هزار نفر اعلام کرد.

وی گفت: اوضاع بهداشتی در رفح بحرانی و فاجعه بار است و امکانات پزشکی با حجم تجاوزها و شمار آوارگان ورودی به این شهر تناسبی ندارد.

القدره اضافه کرد: شهر رفح در چند ساعت گذشته شاهد قتل عام گسترده شهروندان بود و حملات رژیم صهیونیستی به این شهر تاکنون ۲۲ شهید و صدها زخمی برجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: غزه از قحطی و گرسنگی رنج می برد و این موضوع به شدت کودکان شیرخوار، زخمی ها، بیماران و مبتلایان به بیماری های مزمن را تحت تاثیر قرار می دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار