ف گلپایگانی

تصمیم روسیه به تغییرات چشمگیر در ساختار نیروهای مسلح

روسیه روز سه شنبه پس از گذشت چندین ماه از جنگ اوکراین، با مطرح کردن وعده ایجاد دگرگونی های بزرگ در ساختار نظامی خود اعلام کرد که قصد دارد از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ تغییرات چشمگیری در نیروهای مسلح این کشور به وجود آورد.
کد خبر : 1163
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰:۲۷
تصمیم روسیه به تغییرات چشمگیر در ساختار نیروهای مسلح

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ،زارت دفاع روسیه اعلام کرد که قصد دارد افزون بر ایجاد اصلاحات وتغییرات در ساختار اداری و سلسله مراتب، توانایی های رزمی نیروهای دریایی، هوافضا و موشکی راهبردی این کشور را بالا ببرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که تضمین امنیت نظامی کشور ما و حفاظت و دفاع از نهادهای تازه و تاسیسات حیاتی و مهم فدراسیون روسیه، تنها با تقویت اجزای ساختاری و اساسی نیروهای مسلح، امکان پذیر خواهد بود.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین مسکو نیز گفت که جنگ نیابتی غرب در اوکراین که با فرستادن فزاینده جنگ افزارهای سنگین به این کشور، به مقاومت نیروهای آن در برابر ارتش روسیه کمک می کند، چنین تغییراتی را ضروری و الزامی کرده است.

وزارت دفاع روسیه در دسامبر گذشته در پی انتقادهای تند داخلی از ناکارآمدی نیروهایش برای تسلط بر بخش های بزرگ خاک اوکراین، اعلام کرد که قصد دارد شمار اعضای نیروهای مسلح روسیه را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برساند.

شویگو چند روز پیش والری گراسیموف ژنرال نیروی زمینی روسیه و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به فرماندهی کل عملیات در اوکراین گمارد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهای این کشور شهرک سوله دار، دارای معادن نمک در منطقه دونتسک اوکراین را پس از چند هفته عملیات تهاجمی، تصرف کرده اند.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن، ارزیابی کارشناسان از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به عنوان جنگ جهانی سوم نادرست خواند و گفت: روسیه به راحتی می تواند با ناتو مقابله کند.

قدیروف افزود: غرب و اروپا تجهیزات قدیمی را در اختیار اوکراین قرار می دهند که از رده خارج شده و تهدید بزرگی برای ارتش روسیه محسوب نمی شود و مسکو می تواند به راحتی با بلوک «ناتو» و حتی کل جهان مقابله کند.

قدیروف تصریح کرد که ما حتی توانایی آزادسازی همه اوکراین را داریم. وی ادامه داد: جمهوری چچن در موفقیت‌های نیروهای روسیه سهیم است که به پاکسازی مستمر دونباس از وجود گروه‌های ناتو و باندرا ادامه می‌دهند و تمام وظایفی که فرمانده کل قوا ( پوتین ) بر عهده ما گذاشته‌اند، با موفقیت انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار