م.گلپایگانی

طوفان الاقصی، طوفانی ضد آمریکایی و آغازگر قدرت برتر و پیوسته مقاومت اسلامی

آیت الله اراکی با تصریح بر این که طوفان الاقصی، هیبت آمریکا را شکست تاکید کرد: این حادثه تاریخ ساز، آغازگر یک جریان جدید در جهان و نشانگر قدرت برتر و پیوسته مقاومت اسلامی در منطقه با محوریت ایران اسلامی مقتدر است.

کد خبر : 11619
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
طوفان الاقصی، طوفانی ضد آمریکایی و آغازگر قدرت برتر و پیوسته مقاومت اسلامی

به گزارش کاتنا، ایشان که دیروز در جمع فضلا و علمای شهر اراک در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهر سخن می گفت، اراک را منطقه ای که حق بزرگی بر گردن فرهنگ و علوم اسلامی دارد خواند و با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته ایم به خوبی نقش صدیقه کبری (س) را در تاریخ اسلام و در صیانت از اسلام ناب تبیین کنیم.

وی با اشاره به این که اگر مواضع قاطع و صریح حضرت زهرا (س) نبود اثری از اسلام باقی نمی ماند گفت: تردیدی نیست که اگر صدیقه کبری (س) نبود، مسئله امامت برای همیشه مدفون می شد.

آیت الله اراکی افزود: جایگاه آن حضرت، محوری و معیار حق و باطل است که این نکته در کلام رسول الله (ص) مانند «ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» و یا «من آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله» نمایان است.

ایشان با توجه دادن به آیات مبارکه ۵۶ و ۵۷ سوره احزاب گفت: این دو آیه در کنار هم و مکمل هم، بیانگر اعلام ولایت محمد (ص) و آل محمد (ع) و برائت از دشمنان آن ها است.

آیت الله اراکی با تصریح بر این که دشمنان اهل بیت (ع) بر اساس رسوم عربی نمی توانستند آن چه درباره امیرالمومنین (ع) کردند، درباره حضرت زهرا (س) روا دارند یادآور شد: سیاست غاصبان خلافت، کشتن افرادی بود که از بیعت سر باز می زدند و حتی افراد مهمی مانند رئیس قبیله خزرج را کشتند و امیرالمومنین (ع) را نیز تهدید به مرگ کردند.

آیت الله اراکی همچنین به شرایط سیاسی امروز حاکم بر منطقه توجه داد و گفت: باید اذعان داشت حادثه تاریخ ساز طوفان الاقصی موازین قوا را به هم زده است.

وی با اشاره به دو نوع هویت و چیستی جامعه بشر در قرآن کریم اظهار کرد: این دو، هویت غفلت و هویت ذکر و یاد خدا هستند که آیه مبارکه ۲۰۵ سوره اعراف به آن اشاره دارد.

ایشان سپس هویت غفلت را مبتنی بر لذت های جسمی دانست و در این باره به آیه ۱۷۹ سوره اعراف و آیه ۱۲ سوره محمد توجه داد.

آیت الله اراکی در توضیح این مطلب با بیان آیه مبارکه «افمن یمشی مکبا علی وجهه اهدی امن یمشی سویا علی صراط مستقیم» خاطر نشان کرد: هویت آمریکایی یا هویت غفلت، به دنبال تبدیل جامعه بشری به جامعه حیوانی است تا بتواند افسار آن را برای رسیدن به مقاصد خود در اختیار داشته باشد، در حالی که هویت اسلامی و محمدی (ص) یا همان هویت ذکر، در مقابل هویت آمریکایی ایستاده است.

ایشان با اشاره به این که آمریکا از دیرباز به دنبال سیطره بر جهان بوده و بر اساس همین هدف، اسرائیل را بر منطقه ما حاکم کرد گفت: طوفان الاقصی، طوفانی ضد آمریکایی بود و هیبت آمریکا و اسرائیل را شکست.

وی ادامه داد: کشتن زن ها و بچه ها توسط اسرائیل نشانه قدرت نیست، بلکه دستگیری ده ها نفر از فرماندهان صهیونیست ها در لباس خواب نشانه قدرت مقاومت است.

آیت الله اراکی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: طوفان الاقصی آغاز جریان جدید و پیوسته ای در جهان است که محدود به یک کشور نخواهد بود، ضمن آن که این طوفان، نشانگر قدرت برتر مقاومت اسلامی در منطقه با محوریت ایران اسلامی مقتدر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار