ف گلپایگانی

رایزنی و تلاش رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای انحلال کابینه نتانیاهو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس کنونی اپوزیسیون تحرکاتی را برای انحلال کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آغاز کرده است.
کد خبر : 11237
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
رایزنی و تلاش رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای انحلال کابینه نتانیاهو

تارنمای روزنامه “هاآرتص” چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره اعلام کرد که لاپید با اعضای حزب لیکود کنست (پارلمان اسرائیل) دیدار کرد تا از آنها بخواهد که از حزب کنار گرفته و به این ترتیب حکومت نتانیاهو سقوط کند.

براساس گزارش این رسانه صهیونیستی، لاپید به اعضای لیکود پیشنهاد کرده که گالانت یا یولی ادلشتاین عضو حزب لیکود و وزیر کنونی اطلاع رسانی اسرائیل را جایگزین نتانیاهو در نخست وزیری کنند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تنفر از نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها همچنان درحال افزایش است و میزان محبوبیت اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بیشتر شده است.

وزنامه صهیونیستی معاریو طی یک نظرسنجی اعلام کرد که تعداد کرسی‌های حزب لیکود در کنست به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به ۱۷ کرسی رسید این درحالی که کرسی‌های حزب بنی‌گانتس به ۴۲ کرسی می‌رسد.

بر اساس این نظرسنجی احزاب ائتلاف حاکم اغلبیت پارلمانی خود را از دست داده و قدرت آن به بیش از ۴۲کرسی نمی‌رسد.

این درحالی است که اپوزیسیون رژیم صهیونیستی محبوبیت خود را افزایش داده و اکنون طی این نظرسنجی تعداد کرسی‌هایش در کنست از مجموع ۱۲۰ کرسی به ۷۸ کرسی رسید.

در این نظرسنجی آمده است که ۵۰درصد از صهیونیست‌ها بنی گانتس را برای منصب نخست وزیری مناسب‌تر می دانند و ۲۹درصد معتقدند که نتانیاهو مناسب نخست‌وزیری است.

۱۳درصد گفته‌اند که یوسی کوهن رئیس پیشین موساد برای تصدی منصب ریاست حزب لیکود از نتانیاهو بهتر است.

۱۲درصد نیز معتقدند که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باید به جای نتانیاهو رهبری حزب لیکود را برعهده بگیرد.

نتانیاهو چه با آتش بس و چه بدون آن رفتنی هست و در دقیقه نود این ماراتون نفس گیر به سر میبرد، چرا که اگر نرود، این فشار سنگین و موج سهمگینی که در اقصی نقاط دنیا بوجود آمده تبدیل به طوفان خشمی خواهدشد که برای سران کشورهای استکباری چالش انگیز خواهدبود.

پس از کنار گذاشته شدن نتانیاهو از عرصه سیاسی شاهد خواهیم بود که چگونه او را به محاکمه خواهد کشاند و این خود سر آغاز توفان دیگری در کشمکش های داخلی در بین سران صهیونیستی خواهد بود چون کمتر سیاستمدار صهیونیستی پیدا خواهد شد که توان آواربرداری از چنین بار سنگینی را داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار