ف گلپایگانی

تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی در شورای حکام بررسی خواهد شد

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست هفته آینده درباره پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی بحث خواهد کرد.
کد خبر : 11184
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی در شورای حکام بررسی خواهد شد

فعالیت‌های اتمی نامشروع رژیم صهیونیستی که ایران بارها نسبت به عواقب آن هشدار داده و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به آن شده است، درحالی به دستور کار اعضای شورای حکام اضافه شده که اخیراً “عمیحای الیاهو” وزیر به اصلاح میراث کابینه رژیم صهیونیستی طی سخنانی خواهان بررسی امکان استفاده از بمب اتمی علیه غزه به عنوان یک گزینه‌ این رژیم شده بود.

در همین پیوند رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هفته پیش طی نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان انعکاس پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نامه ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونستی در غزه، خواهان واکنش رافائل گروسی نسبت به اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات رژیم جعلی اسرائیل در استفاده از بمب اتمی به عنوان گزینه‌ای برای حمله به مردم مظلوم فلسطین و همچنین انعکاس پیامدهای آن به شورای امنیت سازمان ملل شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه «رژیم اسرائیل با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین‌المللی، اثربخشی و کارایی پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و نظام پادمانی آژانس را مستقیماً تضعیف می‌کند» تصریح کرد: سخنان اخیر و اعتراف وزیر رژیم اسرائیل، بار دیگر بطور علنی داشتن سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم را آشکار نمود و مهم‌تر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، ساده‌ترین اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را به چالش کشید.

وی بر همین اساس گفت: انتظار می‌رود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس وظایف ذاتی و اساسنامه خود با محکوم کردن این اظهارات مغایر با اصول و مقررات بین‌المللی، پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم جعلی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد منعکس نماید.

بر اساس برنامه اعلام شده، نشست یک هزار و ششصد و هفتاد و چهارم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوشنبه هفته آینده در وین برگزار خواهد شد. این نشست با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا برگزار و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار