ف گلپایگانی

نگرانی دموکرات‌ها درباره تضعیف جایگاه جو بایدن در میان جوانان آمریکایی

پس از انتشار یک نظرسنجی جدید که نشان داد میزان حمایت از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال تقریبا با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق برابر است، دموکرات‌ها این نگرانی را مطرح می‌کنند که جایگاه بایدن در میان افراد جوان به خطر افتاده است.
کد خبر : 11048
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
نگرانی دموکرات‌ها درباره تضعیف جایگاه جو بایدن در میان جوانان آمریکایی

نظرسنجی مشترک نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» و کالج «سینا» نشان داد که میزان حمایت از جو بایدن در میان رای دهندگان کمتر از ۳۰ سال تقریبا با دونالد ترامپ مساوی بوده و ۳۰ درصد از بایدن و ۲۹ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. این درحالی است که ۳۴ درصد گفته‌اند که از نامزد مستقل رابرت اف کندی جونیور حمایت می‌کنند.

با این حال نظرسنجی کالج «امرسون» که ماه گذشته منتشر شده بود، نشان داد که ۴۵ درصد از رای‌دهندگان کمتر از ۳۰ سال از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت می‌کنند.

با توجه به پیروزی بایدن بر ترامپ در میان رای‌دهندگان جوان در انتخابات سال ۲۰۲۰، آخرین اطلاعات تعجب برانگیز است. طبق گزارش «AP VoteCast»، بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ رای ۶۱ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال را به دست آورده بود.

بر اساس این گزارش، دموکرات‌ها بر این باورند که آمار بدست آمده در نظرسنجی‌های اخیر تضعیف جایگاه بایدن در میان جوانان را نشان می‌دهد.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که بایدن به دلیل اقدامات خود در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، با واکنش شدید جوانان آمریکایی مواجه شده است.

بر پایه این گزارش، در اوایل این هفته چندین گروه ترقی‌خواه از جمله «March for Our Lives» و «GenZ For Change» نامه‌ای برای بایدن نوشتند و هشدار دادند که مدیریت او در جنگ اسرائیل و حماس می‌تواند مشارکت رای‌دهندگان هزاره «Millennial» (متولدین ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ میلادی) و نسل موسوم به «Z» (متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ میلادی) را در سال آینده کاهش دهد.

الکساندریا اوکاسیو کورتز عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفت: مهم‌ترین نگرانی برای همه، وضعیت فلسطینی‌ها و حقوق بشر، اسرائیلی‌ها و همچنین امنیت در منطقه است. بنابراین با وجود آنکه سعی می‌کنم به آن از دیدگاه انتخاباتی نگاه نکنم، اما به طور قطع این موضوعی است که در ائتلاف دموکرات‌ها باید به آن توجه شود.

جان رینیش (Jon Reinish) یک تحلیلگر دموکرات گفت: فکر می‌کنم بایدن ضربه بزرگی از رای‌دهندگان جوان خورده است. اما پیش‌بینی می‌کنم که رای‌دهندگان جوان در نهایت دوباره بایدن را به جای ترامپ انتخاب کنند.

در حالی که یک سال تا انتخابات باقی مانده است، برخی دیگر از دموکرات‌ها نیز نگران سن بایدن هستند و گویی سن و سال او اساسی‌ترین مساله در انتخابات ۲۰۲۴ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار