ف گلپایگانی

تداوم گفتگوهای کاخ سفید و تل آویو؛ بایدن باز هم با نتانیاهو تماس گرفت

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه به وقت محلی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته و گفتگو کرده است
کد خبر : 10801
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
تداوم گفتگوهای کاخ سفید و تل آویو؛ بایدن باز هم با نتانیاهو تماس گرفت

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آغاز عملیات نظامی حماس با عنوان “طوفان الاقصی” در هفتم اکتبر و در پی غافلگیری رژیم اسرائیل از این حملات، بصورت مستمر با بنیامین نتانیاهو در تماس بوده است.

بایدن و نتانیاهو ۱۸ اکتبر در تل آویو ملاقات کردند که طی آن بایدن حمایت خود را از این رژیم اعلام کرد و قول کمک های جدید داد. بایدن درحالیکه سیل کمک های نظامی و امنیتی را در حمایت از اسرائیل روانه تل آویو کرده است، در تماس تلفنی هفته گذشته خود مدعی نیاز به افزایش فوری و قابل توجه کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیازهای غیرنظامیان در غزه شد.

تماس تلفنی امروز بایدن و نتانیاهو پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو در روز جمعه و دیدار با نتانیاهو صورت می گیرد. بلینکن ادعا کرد که در دیدار با نخست وزیر اسرائیل خواستار اقدامات بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان شده است.

دیپلمات ارشد آمریکایی، سرزمین های اشغالی را را با ضمانت های اندکی از سوی رژیم اسرائیل ترک کرد.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده است سلاح هایی که رژیم صهیونیستی به شرکت های سازنده سلاح در آمریکا سفارش داده است، برخی مقامات واشنگتن را نگران تشدید خشونت در کرانه باختری کرده است.

درخواست تل آویو برای ۲۴ هزار قبضه سلاح تهاجمی از آمریکا مورد توجه قانونگذاران و برخی مقامات وزارت خارجه آمریکایی قرار گرفته است. مقامات آمریکایی می گویند با توجه به بالا گرفتن خشونت در کرانه باختری، نگران آن هستند که این سلاح ها در اختیار شهرک نشین ها و شبه نظامیانی قرار گیرد که تلاش می کنند فلسطینی ها را از خاک خود در این منطقه بیرون کنند.

افراد آگاه از سفارش های تسلیحاتی این رژیم به نیویورک تایمز گفتند که پیشنهاد خرید تفنگهای خودکار و نیمه خودکار ۳۴ میلیون دلار ارزش دارند و به طور مستقیم به سازندگان سلاح آمریکایی سفارش داده شده اند اما وزارت خارجه و کنگره باید آن را تایید کنند. تل آویو مدعی است که این تفنگ ها را نیروی پلیس استفاده خواهد کرد اما همچنین نشانه هایی وجود دارد که آنها ممکن است در اختیار غیرنظامیان نیز قرار گیرند.

مقامات آمریکایی آگاه از این خرید تسلیحاتی، همچنین گفتند برخی از قانونگذارانی که در حوزه مسائل حقوق بشری فعالیت می کنند در تایید این درخواست احتیاط کرده اند اما آنهایی که بر فروش تسلیحاتی نظارت دارند قصد دارند این سفارش را تایید کرده و در روزهای آتی اعلام کنند.

دولت جو بایدن و مشاوران ارشد او به طرز فزاینده ای نگران افزایش خشونت در کرانه باختری هستند. به نوشته نیویورک تایمز، حتی قبل از حملات حماس علیه مواضع تل آویو در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، اقدامات شهرک نشین های صهیونیست برای وادار کردن فلسطینی ها به ترک مناطق مهم، خشونت ها در کرانه باختری را در سال های اخیر افزایش داده بود.

مقامات آمریکایی تایید می کنند که دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و ادعاهای برخی مقامات این رژیم برای الحاق کرانه باختری، شهرک نشین های صهیونیست را تشویق به چنین اقداماتی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار