ف گلپایگانی

هشدار نخست وزیر عراق نسبت به گسترش جنگ علیه فلسطینیان به میدان‌های دیگر منطقه

نخست وزیر عراق نسبت به گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و توسعه دامنه آن به عرصه منطقه‌ای هشدار داد و از جامعه جهانی خواست نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
کد خبر : 10390
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
هشدار نخست وزیر عراق نسبت به گسترش جنگ علیه فلسطینیان به میدان‌های دیگر منطقه

«محمد شیاع السودانی» امروز در تماس تلفنی «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، روابط دوجانبه بین دو کشور و آخرین تحولات منطقه و به طور خاص مساله فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

السودانی در این تماس تلفنی که از سوی وزیر خارجه انگلیس برقرار شد، علاوه بر نقش کلی جامعه بین‌الملل بر اهمیت ایفای نقش قدرت‌های بزرگ و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف خشونت، حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و جلوگیری از گسترش درگیری و جنگ به میدان های دیگر منطقه تاکید کرد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس از برخورد عراق و مواضع السودانی نخست وزیر این کشور در بحران نوار غزه و عموم تنش‌های منطقه قدردانی کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت آتش‌بس و تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های تحت محاصره در نوار غزه و ضرورت اجرای قوانین بین المللی برای دستیابی به راه حلی دائمی و عادلانه تاکید کردند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار