ف گلپایگانی

چراغ سبز سنای آمریکا به رژیم اسرائیل برای تداوم حملات با تصویب قطعنامه‌ای

سنای آمریکا در تداوم حمایت همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل، قطعنامه ای را تصویب کرد که بر حق این رژیم در دفاع از خود و محکومیت حملات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد و به این رژیم چراغ سبزی برای تداوم حملات داد.
کد خبر : 10180
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
چراغ سبز سنای آمریکا به رژیم اسرائیل برای تداوم حملات با تصویب قطعنامه‌ای

این قطعنامه با ۹۷ رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسیده است و تنها یک سناتور این قطعنامه را امضا نکرده است.

به گزارش سی ان ان، ۹۹ نفر از ۱۰۰ سناتور مجلس سنا از این قطعنامه حمایت کرده اند و تنها راند پال سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی تنها سناتوری بود که این قطعنامه را امضا نکرد.

در قطعنامه سنا با تکرار ادعاها علیه سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران آمده است: «حمایت ایران از تروریسم جهانی از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین را محکوم می‌کند».

در این قطعنامه تاکید شده است: ایالات متحده آمریکا «آماده کمک به اسرائیل برای تأمین اضطراری یا سایر نیازهای پشتیبانی امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی است».

پیش از این، تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مقام رژیم اسرائیل اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد ده ها هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را که چند ماه پیش از ذخایر اضطراری آمریکا به اوکراین اختصاص یافته بود,  به اسرائیل ارسال کند.

تارنمای آکسیوس روز پنجشنبه به وقت ملی نوشت: مقامات اسرائیلی می گویند که نیروهای اسرائیل و وزارت دفاع اسرائیل به همتایان آمریکایی خود گفته اند که برای آماده شدن برای تهاجم زمینی به غزه و تشدید احتمالی جنگ توسط حزب الله در امتداد مرز اسرائیل و لبنان، نیاز فوری به گلوله های توپخانه دارند.

این رسانه آمریکایی نوشت: مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که اختصاص گلوله های توپ به اسرائیل هیچ تأثیری فوری بر توانایی اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسی نخواهد داشت.

به گزارش آکسیوس، اگر جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود، مشخص نیست آمریکا به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهد.

این رسانه آمریکایی نوشت: ارتش اسرائیل از ۱۰ روز پیش زمانی که جنگ با حماس را اعلام کرد, به طور قابل توجهی استفاده از توپخانه خود را  هم در غزه و هم در درگیری با حزب الله در مرز لبنان  افزایش داده است.

آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۳ گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری  ذخیره شده در اسرائیل را  به اوکراین ارسال می کند. در آن زمان، ارتش اسرائیل به یائیر لاپید، نخست وزیر وقت و بنی گانتز، وزیر دفاع وقت رژیم اسرائیل گفته بود که هیچ  نیاز فوری به تامین گلوله توپ وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار