ف گلپایگانی

شعله ور شدن آتش جنگ؛ آمریکا گلوله‌های توپخانه‌ای را بجای اوکراین به اسرائیل ارسال می‌کند

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مقام رژیم اسرائیل اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد ده ها هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را که چند ماه پیش از ذخایر اضطراری آمریکا به اوکراین اختصاص یافته بود, به اسرائیل ارسال کند.
کد خبر : 10130
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۱۶
شعله ور شدن آتش جنگ؛ آمریکا گلوله‌های توپخانه‌ای را بجای اوکراین به اسرائیل ارسال می‌کند

تارنمای آکسیوس روز پنجشنبه به وقت ملی نوشت: مقامات اسرائیلی می گویند که نیروهای اسرائیل و وزارت دفاع اسرائیل به همتایان آمریکایی خود گفته اند که برای آماده شدن برای تهاجم زمینی به غزه و تشدید احتمالی جنگ توسط حزب الله در امتداد مرز اسرائیل و لبنان، نیاز فوری به گلوله های توپخانه دارند.

این رسانه آمریکایی نوشت: مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که اختصاص گلوله های توپ به اسرائیل هیچ تأثیری فوری بر توانایی اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسی نخواهد داشت.

به گزارش آکسیوس، اگر جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود، مشخص نیست آمریکا به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهد.

این رسانه آمریکایی نوشت: ارتش اسرائیل از ۱۰ روز پیش زمانی که جنگ با حماس را اعلام کرد, به طور قابل توجهی استفاده از توپخانه خود را  هم در غزه و هم در درگیری با حزب الله در مرز لبنان  افزایش داده است.

آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۳ گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری  ذخیره شده در اسرائیل را  به اوکراین ارسال می کند. در آن زمان، ارتش اسرائیل به یائیر لاپید، نخست وزیر وقت و بنی گانتز، وزیر دفاع وقت رژیم اسرائیل گفته بود که هیچ  نیاز فوری به تامین گلوله توپ وجود ندارد.

مهمات تعیین شده برای اوکراین بخشی از انبار تسلیحات آمریکا  است که در اسرائیل نگهداری می شود. فقط پرسنل نظامی آمریکا به انبارهای این مهمات دسترسی دارند. اما بر اساس توافق میان آمریکا  و اسرائیل, تل آویو می‌تواند در کوتاه‌مدت و با تایید آمریکا از مهمات در سناریوی جنگی استفاده کند.

یک مقام ارتش آمریکا به آکسیوس گفت که نمی تواند جزئیاتی در مورد تسلیحات خاصی که به اسرائیل ارسال می شود، ارائه دهد.

وی گفت که وزارت دفاع و فرماندهی حمل و نقل آمریکا دارای قابلیت های استقرار و توزیع جهانی قوی هستند که می تواند به حمایت از اسرائیل و همچنین سایر کشورها ادامه دهند.

این مقام نظامی ایالات متحده گفت: وزارت دفاع به تلاش های خود ادامه می دهد.این تلاش ها  شامل همکاری نزدیک با مراکز فرماندهی  ما برای اطمینان از  ارسال سریع مهمات به  اسرائیل است .”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار