ف گلپایگانی

چهار هزار و ۳۲۶ ناشنوا و کم‌شنوا در قم تحت حمایت بهزیستی هستند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قم با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۲۶ معلول کم شنوا و ناشنوا در این استان تحت حمایت بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۴۵۸ نفر آنان را آقایان و یک هزار و ۸۶۸ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 9992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
چهار هزار و ۳۲۶ ناشنوا و کم‌شنوا در قم تحت حمایت بهزیستی هستند

محمدرضا رحیمی موحد بیان کرد: یک هزار و ۳۰ نفر از ناشنوایان دانش آموز هستند.

به گفته وی، این بیماری ۵۰ تا ۶۰ درصد قابل پیشگیری است و از ابتدای سال تاکنون برنامه های پیمایشی در زمینه ناشنوایی و کم شنوایی در این استان انجام شده است.

رحیمی موحد به برگزاری برنامه هایی از جمله غربالگری نوزادان و مشاوره ژنتیک اشاره کرد که در قالب پیشگیری از ابتلا به اختلالات شنوایی در ۶ ماه نخست امسال در استان قم برگزار شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه برنامه غربالگری کم شنوایی در نوزادان و شیرخواران مشتمل بر سه بخش غربال، تشخیص و مداخله درمانی است، افزود: آزمون OAE یکی از مهمترین آزمایش های غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد است که در زایشگاه توسط کارشناس بهزیستی برای همه نوزادان انجام می‌شود.

۳۵ هزار مددجو تحت حمایت بهزیستی استان قم هستند

وی گفت: اهدای مستمری به نیازمندان یکی از وظایفی است که برعهده اداره کل بهزیستی می باشد که با تلاش های مستمر، پرداخت مستمری حداقلی به مددجویانی که از سال ۹۷ در نوبت بودند در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

به گفته وی، ۳۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش بهزیستی هستند که ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها معلولان هستند.

وی از تعریف ۱۶۱ وظیفه سازمانی برای بهزیستی خبر داد و افزود: بهزیستی در حوزه نگهداری معلولان به صورت شبانه روزی و یا ارائه خدمات روزانه، خدمات سلامت اجتماعی مانند مشاوره حضوری و غیر حضوری، خدمات حوزه اعتیاد، نگهداری از اطفال شیرخوار بی سرپرست یا بد سرپرست، غربالگری مهارت های جسمی دیداری و شنیداری، توانمندسازی جامعه هدف و ارائه تسهیلات اشتغال و مسکن به افراد تحت حمایت خدمت گوناگونی را ارائه می کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با اشاره به ارائه خدمات اورژانس اجتماعی از طریق خط تلفن ۱۲۳ سازمان بهزیستی، گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار تماس پیرامون موضوع های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و اختلافات خانوادگی داشتیم که مورد رسیدگی کارشناسان این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مداخلات سازمان بهزیستی شامل حمایت های مالی، مددکاری، مشاوره و ارجاع به مراجع ذی صلاح می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار