ف گلپایگانی

استاندار قم: پروژه منوریل تا اواخر آذرماه تعیین تکلیف می‌شود

استاندار قم با اشاره به برگزاری جلسه در موضوع تعیین و تکلیف منوریل گفت: تلاش داریم با استفاده از جمع کارشناسان و جمع نخبگان تا پایان آذرماه تصمیم نهایی در رابطه با پروژه منوریل قم اتخاذ شود.
کد خبر : 9898
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
استاندار قم: پروژه منوریل تا اواخر آذرماه تعیین تکلیف می‌شود

سید محمد آقامیری روز شنبه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰ پروژه بزرگ شهری با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، حمل و نقل، فرهنگی، فضای سبز، سرمایه‌گذاری و شهرسازی که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری قم باجدیت در تلاش برای رفع مشکلات است و خوشبختانه اتحاد خوبی در مجموعه شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی خوبی در سطح شهر درحال انجام است، مطرح کرد: باید تمام اقدامات یا فرهنگی باشد و یا پیوست فرهنگی داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه باید به تمام ابعاد فرهنگی توجه شود، عنوان کرد: همچنین زیرمجموعه فرهنگ‌ها نیز باید رشد و توسعه داشته باشد.

آقامیری در پایان تاکید کرد: در مجموعه مدیریت استان از تمام افکار و نخبگان استقبال خواهیم داشت و آمادگی استفاده از نظرات وجود دارد.

مدیریت شهری قم در مقیاس کشوری عملکرد خوبی دارد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در چند سال گذشته وضعیت مالی سختی را پشت سرگذاشتیم و هنوز نیز ادامه دارد گفت: با این حال، شورای شهر و شهرداری قم در مقایسه با شهرهای دیگر کشور عملکرد خوبی داشته‌اند.

احمد امیرآبادی فراهانی گفت: وظایف و مسئولیت‌های شهرداری قابل مقایسه با هیچ دستگاهی نیست، وقتی سازمانی از مردم پول بگیرد و هزینه کند، قطعا نارضایتی در پی دارد.

امیرآبادی همچنین وحدت و همدلی موجود میان مسئولان قم را زبان‌زد خاص و عام توصیف کرد و گفت: وحدت و همدلی است که کار مردم را راه می‌اندازد و شهر و استان را آباد می‌کند.

وی ادامه داد: شاید برخی مواقع نظرهای ما مورد پسند قرار نگیرد که به نظر بنده باید از نظرهایمان کوتاه بیاییم و باید بپذیریم که وجود اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است.

نماینده قم در بخش دیگری از سخنان با اشاره مشکلات شهرک پردیسان است گفت: بخشی از مشکلات این شهرک نیز مرتبط با کتابخانه است و شهرک پردیسان واقعا به کتابخانه
نیاز دارد.

امیرآبادی گفت: مردم این منطقه بعضا آپارتمان‌نشین هستند، از این رو وجود یک کتابخانه ضرورت دارد، اما درحال حاضر به میزان لازم کتابخانه در این شهرک وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: الان اگر در برخی مناطق کتابخانه نسازیم، اتفاق خیلی مهمی رخ نمی‌دهد، ولی در پردیسان با توجه به جمعیت موجود و ساخت‌وساز انجام شده، ضرورت دارد.

نماینده قم همچنین خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گفت: در این مسائل اولویت‌بندی ویژه‌ای داشته باشید.

امیرآبادی با ذکر این نکته که شهرداری قم در امور فرهنگی نسبت به دیگر سازمان‌ها و مسئولان فرهنگی شهر پیشرو بوده است اظهار کرد: برگزاری یادواره شهیدان، نمونه‌ای از عملکرد موفق شهرداری قم در فعالیت‌های فرهنگی است.

سرانه فضای سبز قم به ۲۰ مترمربع افزایش یافت

 

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه طی یک دهه اخیر عملکرد مدیریت شهری قم برای همه مردم و زائران مشهود و ملموس بوده است گفت: احداث تقاطع‌های متعدد، بازگشایی تعداد زیادی از محورهای ترافیکی مهم، اجرای پیاده‌راه و باغ‌راه‌های مناسب در اطراف حرم حضرت معصومه‌(س)، ارتقای وضعیت فضای سبز با جهش رتبه سرانه از ۱۳ مترمربع به ازای هر نفر به ۲۰ مترمربع و احداث بوستان‌های محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از اقدام انجام شده محسوب می‌شود.

محسن محرری افزود: حدود ۴۰۰ بوستان در شهر قم وجود دارد که تعدادی از این بوستان‌ها که بیش از ۱۰ هکتار وسعت دارند، در حد فرامنطقه‌ای است.

وی یادآور شد: بوستان هزار هکتاری که هم اکنون به تدریج در حال تکمیل شدن است، مهمترین بوستان شهر است که در سطح ملی مطرح می‌باشد.

رئیس شورای شهر قم همچنین گفت: در خصوص بهبود وضعیت جمع‌آوری و دفن پسماند، در چند سال گذشته کارهای موثری صورت گرفته و در سطح ملی در شرایط خوبی هستیم.

محرری خاطرنشان کرد: شهر قم به لحاظ پاکیزگی و رفت‌وروب در وضعیت خوبی قرار دارد، به عنوان نظیف‌ترین شهر کشور مطرح است و با شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها قابل مقایسه است.

وی بیان داشت: تمیز بودن شهر، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران زحمتکش و نظارت‌های خوب مجموعه شهرداری به لحاظ پرداخت به موقع حقوق و اراده مدیریت شهری برای توجه به این موضوع است.

رئیس شورای شهر قم همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای سامان‌دهی دست‌فروشان گفت: در رابطه با وانت‌بارهایی که در خیابان‌های شهر باعث سد معبر بودند و مورد اعتراض مردم قرار داشتند، سامان‌دهی نسبی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آغاز تملک ۶۴ مغازه در اطراف حرم کریمه اهل بیت، مطابق مصوبه شورای تامین را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اطراف قبرستان نو که یکی از قبرستان‌های قدیمی و متروکه است نیز برای ایجاد فضای باز شهری، تملک ۱۳۰ مغازه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۳۰ مغازه تعیین تکلیف شده، و ۲۰ تا ۳۰ پرونده نیز درحال شکل‌گیری است.

محرری با تاکید بر اینکه ایجاد تحول و تحرک در بافت مرکزی شهر از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است گفت: ۳۱۵ هکتار بافت قدیمی با مصوبه غیرکارشناسی شورای عالی شهرسازی و ورود اداره‌کل میراث فرهنگی، باعث توقف احیای بافت فرسوده شده است.

وی گفت: امیدواریم با ارتباطات خوب استانداری با وزارت میراث فرهنگی، این مساله حل شود، مصوبه کمیسیون ماده پنج برای اصلاح این کار انجام شده، ولی توسط شورای عالی شهرسازی و با مخالفت سازمان میراث فرهنگی متوقف شده است.

اجرای ۱۲۵ هزار تُن آسفالت معابر عملیاتی شد

معاونی فنی و عمرانی شهرداری قم نیز با اشاره به طرح نهضت آسفالت، زیرسازی و روکش معابر سطح شهر قم گفت: با توجه به بودجه مصوبی که هر ساله داریم، امسال اجرای بالغ بر ۲۲۰ هزار تُن عملیات آسفالت پیش‌بینی شد.

عباس حلوایی‌زاده افزود: تاکنون اجرای ۱۲۵ هزار تُن آسفالت معابر با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال عملیاتی شده‌است.

وی یادآور شد: سطح معابر و شوارع شهر حدود یک میلیون مترمربع است، امیدواریم تا دو یا سه ماه آینده محقق کنیم، اگر نیاز باشد طبق اصلاحیه افزایش ردیف داشته باشیم.

 

همزمان با ایام ورود حضرت معصومه به شهر قم در دومین مرحله از چهارمین گام از طرح قم در مسیر تحول، ۹ طرح شهری در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، فضای‌سبز، حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری و شهرسازی با اعتباری بالغ بر پنج‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح، بهره‌برداری، و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این تعداد طرح که از مجموع ۱۷۰ طرح پیش‌بینی‌ شده در سال جاری می‌باشد شامل موارد گوناگونی از جمله افتتاح مرحله دوم بوستان خضرنبی، آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی خدماتی دین و زندگی، افتتاح محورهای فرهنگی و تاریخی محله‌های شهری، افتتاح ساختمان اداری منطقه هشت، بهره‌برداری از سامانه ثبت تخلف سرعت بلوار غدیر، کلنگ‌زنی ساختمان اداری منطقه چهار، کلنگ‌زنی ساختمان فرهنگی و کتابخانه بوستان خضرنبی، آغاز عملیات اجرایی مسجد امام حسین‌(ع) بلوار شهید کلهری است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار