استاندار لرستان: برخی از روستاهای استان در خطر سیلاب هستند که باید تخلیه شوند

استاندار لرستان گفت: برخی از روستاهای استان در خطر سیلاب هستند که باید تخلیه شوند و تمهیدات لازم جهت جابجایی آنها صورت گیرد.
کد خبر : 9884
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

به گزارش کاتنا، فرهاد زیویار روز شنبه بیست دو مهرماه در نشست شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های بیش از حد نرمال در پاییز و زمستان امسال، بهسازی جاده‌های روستایی برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

وی با بیان اینکه در صورت بسترسازی لازم، بارندگی‌ها تبدیل به فرصت و بهره‌وری می‌شود گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد شرایط امن و اندیشیدن تمهیدات لازم است چراکه بسترسازی به موقع در مسیر سیلاب کمترین خسارت را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در شرایط بحران ضروری است افزود: امکانات محدود است اما وقتی کنار هم قرار می‌گیرد چاره ساز می‌شود. همانطور که در سیل ۹۸ همکاری و همدلی دستگاه‌های خدمات رسان و رسانه‌ها موجب شد خسارات با کمترین میزان مدیریت شود.

استاندار لرستان بیان کرد: بارندگی‌ها نعمت است و باید از آن بهره برد همچنین آبگرفتگی معابر قابل پیش‌بینی است و با فراهم کردن امکانات و آمادگی لازم می‌توان از بحران احتمالی سیلاب‌ها عبور کرد.

زیویار ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی حق قطع امکانات و انشعابات را بر یکدیگر ندارند و باید مشکلات را با هم‌فکری برطرف کنند. چراکه همکاری و همدلی بین دستگاهی موجب پیشرفت و توسعه استان می‌شود و برای کاهش خسارات ضروری است.

وی اظهار کرد: پرداخت یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال سهم اعتباری استان برای جبران خسارات کشاورزی سیل ۹۸ و امهال و بخشودگی جرایم تسهیلات است که پس از صدور مجوز دریافت، باید به درستی توزیع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار